acif4 Skrevet 16. august 2001 Del Skrevet 16. august 2001 Jeg har saumfart DOL om dette temaet, og selvfølgelig funnet noen svar, men ikke noe tilfredstillende i min sammenheng. Jeg er en trebarns far på 27 år som har en høyde på 186cm, og en nettovekt på 60 kilo. Vekten variere sjelden mer en +/- 2 kilo, og jeg har aldri klart å legge på meg. Av utseende er jeg rett og slett tynn, og det plager meg faktisk i veldig mange sammenhenger. Jeg har ved flere anledninger tatt dette temaet opp med diverse leger, men føler at de ikke tar det på alvor. Det igjengående svaret er at jeg burde være glad, som er så tynn. Det er heller ikke tatt noen prøver av f.eks stoffskifte el.lign. som jeg vet om. Jeg har i de siste syv årene jobbet i Nordsjøen og spiser tre store og tre små måltider daglig. Likevell er det ikke ett ekstra gram å oppspore på vekten. Etter måltidene går det ikke mer en en time før "sulten" igjen melder seg. Jeg er fysisk aktiv i jobb og trener i tillegg til arbeidet. Har også prøvet diverse "lugubre" kost tilskudd som finnes på såkalte trenings studioer uten at dette har hatt noen innvirkning på min vekt. Finnes det noe fornuftig løsning på dette, for meg veldig plagsomme, problemet? Jeg setter veldig pris på seriøst svar, da Medic ombord på plattformen har gått gjennom diett med meg flere ganger uten at det heller ser ut til å hjelpe. Mvh. Skinn og bein! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33419-undervekt-h%C3%B8yt-stoffskifte-seri%C3%B8st-problem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Om man er tykk eller tynn skyldes ofte medfødte egenskaper, og er derfor vanskelig å gjøre noe med. Dersom legen har undersøkt deg og bekreftet at du er frisk, tror jeg kanskje ikke det er så mye annet å gjøre enn å akseptere at dette er din "trivselsvekt". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33419-undervekt-h%C3%B8yt-stoffskifte-seri%C3%B8st-problem/#findComment-130116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.