Gjest minetankerfårdualltid Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Etter flere måneder med vonde følelser og angst begynner jeg nå å bli litt bekymret. Da jeg var hjemme på ferie tenkte jeg at det skulle bli godt å komme tilbake til sitt eget. Nå, når jeg er her. Føler jeg at det er galt, og for første gang siden jeg var liten, har jeg faktisk litt hjemmelengsel. Er i midten av tjueårene. Jeg har gått igjennom noen tøffe måneder. Mange tanker, mange følelser. Men jeg har aldri tatt skrittet med å gå til fastlegen med det. Selv om jeg har hatt dager hvor jeg har vært paranoid, trodd at kollegaene mine snakket stygt om meg. Til andre dager med kvalme, svimmelhet og hodepine. Dette har vært fordi jeg har hatt angst tror jeg. Fordi symptomene forsvann hurtig igjen. Jeg hadde altså ikke fått influensa eller lignende. Nå sitter jeg her, med ein haug av studier i fanget, og det føles galt å være her. Det føles egentlig galt å være noen steder overhodet. Jeg vil bare dra hjem og ligge i sengen min igjen, og ha ferie.Men det er for mange problemer hjemme til at jeg orker det også. Ikke minst. Jeg har et studie å gjennomføre, jeg har en husleie og betale. Jeg har forpliktelser, er så redd for å ikke klare det. Jeg har ikke kvalme og sånn lengre, men noen ganger setter angsten seg i halsen, det knyter seg liksom. Og det brenner i brystet. Dette har pågått i 3 måneder. Kan det være jeg er deprimert? Jeg vil gjerne legge til at jeg aktivt har arbeidet mot en depresjon etter en kjærlighetssorg. Jeg har nå begynt å trene igjen, kutte ned på røykingen, spiser ganske sunt. Er aktiv, mer sosial som følge av studiene. Men dagen svinger voldsomt. I det ene øyeblikket er jeg sikker på at jeg kommer til å klare det, og at alt vil gå bra. I det andre, vil jeg bare gi opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334198-ok-er-jeg-deprimert-eller-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det _kan_ være at du er deprimert. Det kan ogå "bare" være en livskrise etter et brutt forhold. Det er helt ok å snakke med fastlegen også om dette. Du trenger ikke sikkert vite at du er deprimert før du tar en prat. Jeg tror en time vil være nyttig for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/334198-ok-er-jeg-deprimert-eller-ikke/#findComment-2802729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.