Gå til innhold

Burde jeg bli støttekontakt?

Anbefalte innlegg

Jeg har paranoid schizofreni. Før hadde jeg diagnosen schizotypal med alvorlig OCD.

Jeg har de siste årene vært helt uten arbeid. Jeg trives med å ikke gjøre noe, stress ser ut til å være en dårlig trigger. Men jeg har lagt merke til en ting, og det er att jeg ironisk sett er ganske flink med eldre mennesker. Som en som lytter, og forstår. Empatisk er jeg med andre ord. Jeg besøker min bestefar på rommet hans, samt hjelper pappa med å handle to ganger i uken, han har afasi.

Jeg trives med dette, burde jeg søke å gjøre det samme for fremmede? Eller kan dette bli for mye?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/334218-burde-jeg-bli-st%C3%B8ttekontakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trist jente

Takk for det :)

Tror du hadde blitt en kjemperessurs jeg!! Vi mangler folk som bryr seg i dette samfunnet, og de eldre er en utsatt gruppe.Slike som deg trengs! Du kan helt sikkert legge opp litt etter hvor mye du orker, ta det litt gradvis og føl på hva som er bra for deg. Selv om man har en diagnose betyr ikke det at man ikke kan ha masse å bidra med ifht andre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...