Gå til innhold

Enda mere trygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du lei, vennligst hopp over :).

Jeg skal ut i jobb, har tidsbegrenset uføretrygd. Verken NAV eller behandlere er enig med meg i dette. Jeg gjør dette kun av egeninteresse fordi jeg orker ikke å gå her og "drive", uten å ha noe å henge fingrene i. Ja, jeg er MYE bedre enn tidligere.

1. Synes dere det er rett at jeg skal sitte hjemme når jeg har energi nok til å jobbe?

2. Jeg har ikke fått drømmejobben kan du si, men det er en jobb, jeg kan gjøre nytte for meg istedet for å sitte her og gruble på om jeg snylter på trygd, eller om jeg kanskje er istand til å jobbe? Tror jeg får det bedre med meg selv på en måte. Høres dette bra ut?

3. Om, hvis jeg skulle bli syk igjen og har sagt opp trygden. Må jeg da gjennom hele papirmølja igjen? Vet at de som har full uføretrygd kan gå ut i jobb og få denne igjen om de ikke greier det, var det i løpet av 5 år? Gjelder dette også tidsbegrenset ufør?

4. Jeg er sjokkert over at snart halvparten av menneskene som er i arbeidsdyktig alder, snart går på uføretrygd. Hvordan skal vi greie å finansiere økonomien i landet vårt? De som er friske noe til å arbeide må jo snart jobbe for to?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er strålende at du vil ut i jobb og føler deg klar for det, jeg synes likevel du skal gjøre dette med hjelp av NAV og forsøke ut en stillingsprosent i en periode for å se om det funker for deretter øke. Hvorvidt du må inn i papirmøllen avhenger av hvor mye du spiller på lag med NAV, kutter du dem ut så ikke forvent å troppe opp først i køen igjen. Jeg skjønner ikke hvorfor det haster så plutselig, hvorfor kan du ikke finne ut av hva du mestrer og øke gradvis istede for å hoppe fra ti-meteren med en gang? Ved å dra med NAV, som kan hjelpe deg til å finne en jobb(du kan og finne en jobb selv), riktig stillingsprosent for deg, finner du jo fort ut av hva du klarer og ikke klarer, istede for riske både enda en sykdomsperiode og og sette din midlertidige sjef i knipe, for alt handler tross alt ikke bare om deg her (mye men ikke alt!) :-)

Det er ikke så enkelt å hoppe på en karusell i vill fart som det du kanskje tror.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...