Gjest may Skrevet 16. august 2001 Del Skrevet 16. august 2001 Hei. Jeg er en jente på 20 år som er sammen med en gutt på 29. Vi har vært sammen i ett år, og har et alle tiders sexliv. Men i det siste har det oppstått noe som har ødelagt veldig mye. Etter samleie har vi begge begynt å klø veldig nedentil(spesielt partneren min) og han har fått sår rundt omkring på forhuden. Dette går ikke vekk, selvom vi begge har brukt Canesten som jeg kjøpte på apoteket. Nå merker ikke jeg noen ting,men hans går ikke over. Han har legeskrekk og vil ikke gå til lege. Hva skal vi gjøre? Er dette bare en vanlig soppinfeksjon eller hva? Han har aldri hatt noe lignende før, ikke jeg heller. Ellers kan jeg nevne at jeg går på p-piller, yasmin. V har ikke hatt sex på en måned, med det går allikevel ikke bort. Jeg ser på dette som et stort problem, og han legger skylda på meg. Kan du være så snill og hjelpe meg?? På forhånd takk!! M 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33435-et-stort-problem-for-meg-og-partneren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 17. august 2001 Del Skrevet 17. august 2001 Jeg har dessverre ikke annet forslag enn at han oppsøker lege for å få stillet en sikker diagnose. Her er et annet spørsmål jeg har besvart som kanskje også kan være av interesse: "Sår penis Dagen etter samleie er huden på penis ofte rød og det klør. Et par dager senere er alt normalt igjen. Kan årsaken til sårheten være at vi gjennomfører samleie før hun er våt nok, slik at friksjonen blir for stor, eller kan det være andre årsaker? Du har rett i at kløen kan skyldes at huden blir irritert under samleie hvis hun ikke er våt nok. Skjeden kan kanskje utvide seg noe og utskillelsen av sekret øke, hvis dere bruker mer tid forspillet. Det er fint om dere snakker sammen om hvordan hun ønsker at du skal kjærtegne henne. En glidekrem kan også være til god hjelp. Irritasjon av huden øker risikoen for soppinfeksjon. En slik infeksjon kan forsterke plagene. Typiske symptomer er kløe og rødhet på penishodet og forhuden. Klotrimazol selges reseptfritt på apoteket og har som regel rask effekt. En soppinfeksjon kan redusere hennes produksjon av sekret. Hun kan derfor også ha nytte av slik behandling. Eksem er en annen vanlig årsak til kløe. Årsaken kan være at huden generelt er følsom for eksempel som følge av atopisk eksem eller fordi man reagerer på bestemte stoffer for eksempel lateks i kondomer. Ved lateksallergi kan man benytte lateksfrie kondomer (kalt "17006" fra RFSU). Dessverre finne vi ikke alltid årsaken til eksem. En mild kortisonkrem kan likevel gi god lindring. Jeg foreslår at du kontakter legen din før du påbegynner behandling slik at du kan få stillet en sikker diagnose. Det er en fordel om du har symptomer når han skal undersøke deg." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33435-et-stort-problem-for-meg-og-partneren/#findComment-130130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.