Gå til innhold

Gravid...flere leger? DR. ANKER

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer fælt

Hei!

Jeg håper du kan svare meg på dette! Jeg har lavt stoffskifte, noe som ble påvist for ca. 4 måneder siden. Jeg har nå blitt gravid og har tenkt å gå hos en annen lege (gynekolog) som har jordmor hos seg som tar seg av de vanlige kontrollene. Hvordan blir dette? Skal jeg gå til min almennlege for sjekk av stoffskifteverdier og gå til den andre for graviditet? Hva skjer hvis jeg må bli sykemeldt - hvem gjør dette? Blir dette fryktlig mye tull for legene??? Vil gjerne gå til jordmor fast, men samtidig vet jo min allmennlege mest om min sykdom og tilstand! Hva foreslår du??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33506-gravidflere-leger-dr-anker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Hvis du skal gå til gynekologen bør han kunne vurdere både stoffskiftet og svangerskapet. Dersom du først og fremst skal benytte jordmoren, synes jeg du bør la din vanlige lege kontrollere stoffskiftet ditt. Han bør kunne gjøre det like bra som gynekologen og som du skriver - din faste lege kjenner deg bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...