Gå til innhold

vondt i kjeven...stress?


Gjest bare meg trallalalala

Anbefalte innlegg

Gjest bare meg trallalalala

heisann. har hatt veldig vondt i kjeven fra og til nå i en uke ca. hva kan det komme av?? biter meg aldrig i kjeven liksom som jeg kan se noen gjør om de er nervøse eller det er uvane..

akkurat som jeg ikke får tennene ordelig sammen av og til.. sitter i venstre side. kan det være stress??? at det kan sette seg i kjeven? har hatt veldig mye i det siste....

håper på svar...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg det også i perioder. Får liksom ikke kjevene til å passe sammen og det kan til tider verke. Det er vist stress, indre stress m.m. Jeg går til akupunktør for dette og det har hjulpet utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare meg trallalalala

Sånn har jeg det også i perioder. Får liksom ikke kjevene til å passe sammen og det kan til tider verke. Det er vist stress, indre stress m.m. Jeg går til akupunktør for dette og det har hjulpet utrolig bra.

er det ja?? veldig rart.. har aldri kjent sånn før...men da er det vel det.... men fint om flere har erfaringer og svarer på tråden... :)

takk for innspillet forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare meg trallalalala

Det kan hende du gnisser tenner/strammer kjevene om natta. Er musklene ømme foran ørene og ut mot kinnene?

nei det er de ikke.... men kan jo like vel være gnissing:) synest bare det er så rart å utrolig tungvindt....

har på følelsen det er stress. jobber 50 % og på skole fullt. å mann å barn i tillegg... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke usannsynlig. Gode øvelser som kan tøye ut de stramme kjevene er:

Gap så høyd du kan, minst 10 ganger i langsomt tempo. Mer om du orker.

Ta tak i tungen med et papir ell tøystykke (blir for glatt uten) Trekk tungen langsomt og forsiktig ut, fra side til side. Gjenta i et minutt eller så.

Øvelsene kan gjerne gjøres forebyggende i perioder du vet at det blir stress.

Hvis dette ikke hjelper, så gå til tannlegen og få tilpasset en biteskinne til nattebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bare meg trallalalala

Ja, det er ikke usannsynlig. Gode øvelser som kan tøye ut de stramme kjevene er:

Gap så høyd du kan, minst 10 ganger i langsomt tempo. Mer om du orker.

Ta tak i tungen med et papir ell tøystykke (blir for glatt uten) Trekk tungen langsomt og forsiktig ut, fra side til side. Gjenta i et minutt eller så.

Øvelsene kan gjerne gjøres forebyggende i perioder du vet at det blir stress.

Hvis dette ikke hjelper, så gå til tannlegen og få tilpasset en biteskinne til nattebruk.

jøss:) tuuusen takk for flotte tips. nå skal du se e bli bra:) knall fint du ga me litt trene hjelp. hehe

takker å bukker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...