Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Min datter på 91/2 mndr. har det siste døgnet begynt å bli veldig tett i nesen. Hun gnir seg stadig i ansiktet rundt nese og øyne, og nyser mye. Hun hoster også av og til i søvne. Både faren hennes og jeg har hatt pollenallergi fra vi var veldig små. Faren hadde også anstrengelses-astma.

Jeg lurer på om kanskje datteren min også har fått pollenallergi. Hva kan vi gjøre for å lindre ubehaget for henne? Hun får saltvann i nesen, og det hender hun får en ts. hostesaft hvis hun har vært svært plaget over tid med nysing, hosting og skriking (må jo bli sår i halsen av det?). Da roer hun seg som regel fint. Finnes det medisiner å gi for så små barn? Eller hvor gammel må hun være for å få en skikkelig utredning?

Takknemlig for svar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33525-allergi-p%C3%A5-sm%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

gizmok

Barn med tidlig debut med allergi, starter nesten uten med at de evt. ikke tåler mat. Luftveisallergi før de er ett til halvannet år er uhyre skjeldent. Et spebarn kan ha slike symptomer du beskriver enten ved en lett forkjølelse eller at noe irriterer i luften. Inne kan det jo være alt fra matos til andre sterke lukter.

Allergiutredning kan skje fra spebarnsalder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...