Gå til innhold

Spørsmål om cipralex og halveringstid og sånt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på cipralex i fem år. Først 10 mg, de siste to årene 15 mg. Tar de om morgenen. Jeg har tidligere fått symptomer i hodet utover dagen når jeg har glemt å ta en dose. Vanskelig å beskrive, men det er ubehagelig.

Nå opplever jeg disse symtomene, i mindre grad, men alikevel tydelige. De kommer om kvelden, ca 10-11 timer etter at jeg tar tablettene. Øker litt på utover, men er fortsatt mindre kraftige enn slik det har vært når jeg har glemt en dose.

Kan kroppen forandre omsetningstempoet på den måten? Mye har endret seg siste 1-2 årene, mye bedre fysisk (og psykisk) form, 10 kg lettere, fått diabetes. Vet ikke om noe av dette kan påvirke. Dette har kommet veldig snikende.

Er det en ide å prøve å dele opp dosen?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vi er ulike når det gjelder nedbrytingstid for medisiner. Foreslår at du prøver 10 mg om morgenen og 5 mg om kvelden. Da vil du raskt få svar på dine teorier om dette.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi er ulike når det gjelder nedbrytingstid for medisiner. Foreslår at du prøver 10 mg om morgenen og 5 mg om kvelden. Da vil du raskt få svar på dine teorier om dette.

Det virket! Ble værre de første tre dagene, men nå er det helt borte! :) Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...