Gjest Engstelig gutt Skrevet 18. august 2001 Del Skrevet 18. august 2001 Jeg har i de siste 6 årene vært plaget med en merkelig form for svimmelhet. Det går ikke rundt for meg, men kan nærmest beskrives som "nedsatt bevissthetsfølelse" Dette begynte da jeg var 14 1/2 år og kom plutselig. Akkurat som om noen trykket på en av/på bryter. Det går i bølger og kan bli verre over en periode for så å bli ganske bra igjen. Plagene går aldri helt bort, men svinger mellom ganske bra og veldig dårlig. Når det er som verst, vet jeg knapt nok hvor jeg er og klarer ikke noen ting. Har vært ganske mye borte fra skolen på grunn av dette. Jeg har tatt CT-scan av hodet, endel blodprøver der de skjekket forskjellige ting. Alt var helt normalt. I vår begynte det også å prikke og stikke på forskjellige steder i kroppen. Jeg har også i denne perioden hatt endel "leamus" på forskellige steder i kroppen. Det sitter hovedsakelig i armene og beina, men det er ikke noe bestemt mønster. Dette kommer og går. Plagene var borte i ca. 1 måned før de begynte helt plutselig igjen. Nå er jeg ganske nummen i høyre hånd og ganske bekymret. Når jeg våknet i dag tidlig, hadde jeg overhode ikke følelse (var helt lam) i høyre arm. Etter ca. 10 sekunder ble det mye bedre, men jeg er forsatt ganske nummen (nedsatt følsomhet) i armen. Hva skal jeg gjøre? Hilsen bekymret gutt, 20 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33549-kan-jeg-ha-ms/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 19. august 2001 Del Skrevet 19. august 2001 Ved MS har man gjerne lammelser nerver f.eks. med gangsvansker, ufrivillig vannlating, nedsatt syn etc. som ikke forsvinner i løpet av noen timer. Symptomene dine er dessverre vanskelige å vurdere pr. brev. Kan de skyldes angst eller depresjon? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33549-kan-jeg-ha-ms/#findComment-130374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.