Gå til innhold

Urinveisinfeksjon og antibiotika


Gjest Edel

Anbefalte innlegg

Jeg fikk påvist urinveisinfeksjon (l +++) ved kontroll tirsdag og fikk pencillinen "Imacillin".

Hvilken betydning har urinveisinfeksjon i svangerskapet, og kan det skade barnet? Kan jeg være sikker på at medisinen ikke er farlig? Så nemlig på Nettdoktor sine sider at medisinen ikke burde brukes av gravide. Jeg spurte selvfølgelig om dette da jeg fikk resepten, de kan vel ikke ha gjort noe feil?

Tror også jeg har sopp, og kjøpte Canesten stikkpille + krem på apoteket. Skal begynne på den i kveld. Har hørt at en antibiotikakur ikke er heldig for soppen sin del, og at det er stor risiko for at den vil komme enda sterkere nå, stemmer dette, og hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står iallefall ingenting i medisinhåndboka om at det skal være noen problemer ved bruk av Imacillin ved graviditet og amming.Jeg ser nettdoktor sier noe annet..Jeg ville tatt kontakt med legen og forsikret meg om dette siden de forskjellige oppslagsverkene for medisiner sier så forskjellige ting!

Såvidt jeg har fått med meg kan ubehandlet urinveisinfeksjon i svangerskapet føre til premature rier og ev utvikle seg til nyrebekkenbekkenbetennelse.

(og det er jo ikke noe godt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Urinveisinfeksjon er ikke uvanlig under graviditeten. Den er ikke farlig for barnet men trenger behandling. Imacillin er ikke farlig for barnet så du kan tryggt spise den. Antibiotika er ikke heldig for soppen men du må bare behandle den igen, hvis den ikke forsvinner. Canesten som du har,er bra for soppinfeksjon. Lykke til videre!

Informasjon via internett ertsatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp ibrevet, bör du rådföre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...