Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Vil først og fremst takke for svar forge gang jeg var inne med et spørsmål å si at det varma!

Det jeg nå lurer på er dette:

Har våre forkjøla i 3mnd nå, med mye hoste i rier, og slim i oppspytt. Hat tidligere gått på astma medisin, men klarer ikke lenger å ta den for hosten starter da med en gang. De siste månedene har jeg og hatt vondt i sidene på magen og nedover mot buken å det same på ryggen, der det følest ut som det stråler ut fra lungene og nedover. Dette er særleg verst om morgonen, og kan avta utover dagen.. Må si at jeg har våre til lege å tatt mange blodprøver, deriblandt mot papegøyesyke, men har ikke fått noe svar. Jeg tok røntgen av lungene mine i nov.2000 men ingenting gale påvist. Legen har lytta på lungene mine å finner ingenting, og jeg har tatt lungetest på legekontoret som også var helt fint. Desse verkingane jeg føler på rygg og mave følest ut som gangsperre, men jeg gjør jo det samme hver dag, så jeg kan ikkje forstå at det kan vere det?

Må vel og si at jeg har vert plaga av halsbrann i mange år, og legen har henvist meg til gastroskopi, for nermere undersøkelse. Er så redd for å ha fått kreft! Har en gutt på 3år jeg har alene ansvar for, å det sliter voldsomt å gå å tenke på alt dette i tillegg til mine studier.

En annen ting jeg lurer på er: har ikke hatt mensen på 5 mnd. Bruker p-sprøyte, men det er vel ikke normalt? Har brun utflod ca kvar 3-4 uke, med brunaktig slim i å det bekymrer meg! Hadde underlivsundersøkelse for 4mnd siden å tok celleprøve, men ingenting galt påvist. Har og en del problem med magen, som jeg regner med er uroleg tarm, men hvet ikke. Kan gå på toalettet 10 ganger for dag. og det veksler mellom hard og diare lignende avføring. Av og til kan det kome slim atmed avføringa. Er det normalt? Plagene kommer hver gang jeg har spist og når jeg tenner en røyk. Ikke så ofte når jeg spiser knekkebød feks som med vandli brød. Dette vart et langt innlegg, men jeg håper du kan svare meg raskt, da jeg blir gal av å gå å tenke på dette!!! På forhånd: TUSEN TAKK.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33561-uroleg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Ja, dette var mye på engang. Det jeg kan svare deg på, vedrører astmamedisinene. Jeg har ved flere anledninger truffet pasienter som ikke kan bruke inhalasjonspulver, da begynner de å hoste straks. Det som da pleier å hjelpe, er å bytte fra pulver til spray av samme slaget som det du nå bruker. Når du kommer ordentlig i gang med astmamedisinene dine igjen, vi forhåpentlig noe av plagene forsvinne.

De øvrige plagene må gynekolog og indremedisiner svare på. Jeg foreslår at du ber din primærlege hjelpe deg med dette, slik at du får de nødvendige henvisninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33561-uroleg/#findComment-130454
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...