Gå til innhold

Jeg blir deprimert av å være sosial

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lever mer og mer isolert fordi jeg trives ikke så godt sammen med folk. Jeg vet ikke om jeg skal se på dette som et faresignal, men på en måte føles det godt å isolere seg, akkurat som om jeg trenger det for å føle at jeg er meg selv. Jeg liker ikke det sosiale spillet der ute og føler at jeg blir straffet hvis jeg ikke er som alle andre. Jeg orker ikke høre negative kommentarer og negativ tilbakemelding på meg selv. Høflighet er det lite av der ute synes jeg. Jeg er avhengig av å være sammen med folk som oppfører seg skikkelig, men det er slettes ingen selvfølge har jeg skjønt.

Videoannonse
Annonse
Gjest shunyata
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg...

Men hva er så galt i i være deg og meg?

Vær deg selv i den settingen du trives best i...uten maske som du trenger å skjule deg bak...

(pssst: har du luktet litt på buddhisme og meditasjon...så vil du finne mye som er bra...men hysj...dette er bare mellom meg og deg...)

Gjest xbellax
Skrevet

Det er helt ok å ikke være über sosial.

Siden det er en kjent sak at man ofte lett isolerer seg når man er syk må du se på hvordan du var før, var du mer sosial, har noe plutselig skjedd, er dette symptomer på noe? Du skriver at du er lei negative kommentarer blant annet, - opplver du at "alle" snakker negativt om deg, hvordan takler du kritikk?

Skrevet

Er du fornøgd med å ha det slik, eller kunne du ønske å være mer sosial ?

Skrevet

Jeg kunne ønske å være sosial med mennesker jeg trives med. Desverre har jeg problemer med å finne møteplasser hvor jeg trives. Jeg greier ikke henge med de supersosiale med høyt stemningsleie. Da blir jeg bare sur og sliten.

Skrevet

Kan legge til at jeg har irritasjonsproblemer. Jeg har det med å irritere meg over andre, men det finnes jo folk jeg liker også.

Skrevet

Jeg kunne ønske å være sosial med mennesker jeg trives med. Desverre har jeg problemer med å finne møteplasser hvor jeg trives. Jeg greier ikke henge med de supersosiale med høyt stemningsleie. Da blir jeg bare sur og sliten.

Hva tror du det kan komme av ? Kan du ha en personlighetsforstyrrelse ( PF) tror du, eller føler du at det noen annet som ikke er som det skal ? Nå er vi mennesker veldig forskjellige, men hvis du plages av dette sånn under normale omstendigheter, så er vel kanskje lurt å prøve å få til en utredning på deg ?

Skrevet

Hva tror du det kan komme av ? Kan du ha en personlighetsforstyrrelse ( PF) tror du, eller føler du at det noen annet som ikke er som det skal ? Nå er vi mennesker veldig forskjellige, men hvis du plages av dette sånn under normale omstendigheter, så er vel kanskje lurt å prøve å få til en utredning på deg ?

Jeg har blandet personlighetsforstyrrelse, schizoid og paranoid. Det jeg plages mest med er at jeg føler meg kald sosialt, samtidig som jeg er veldig følsom på andres og mine vegne. Jeg blir lett såret og føler jeg ikke greier å leve opp til andres krav. Selv om de sier at de ikke krever noe av meg, greier jeg ikke hygge meg sosialt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...