Gå til innhold

Ringe pårørende ved sykehusinnleggelse

Anbefalte innlegg

Gjest deppa nå ja
Skrevet

Skrev egentlig dette innlegget på åpent i går, men fant ut at det kanskje er flere med erfaring på dette her inne på psykiatri:

Nylig ble jeg kjørt med ambulanse til sykehuset etter et selvmordsforsøk. Jeg hadde tatt flere hundre piller og var bevisstløs. Ambulansepersonalet måtte gjenopplive meg og på sykehuset måtte jeg ha hjelp til å puste.

Jeg var bevisstløs i ca. 12 timer. Men selv om jeg var nær ved å dø og var bevisstløs lenge etterpå hadde ikke sykehuset kontaktet mine pårørende. Det var jeg veldig glad for fordi jeg ønsket ikke at de skulle få vite om forsøket. Likevel har jeg tenkt på det i etterkant at jeg synes det er litt merkelig...

Hvis en person kommer inn, livstruende skadet, etter en bilulykke f.eks. så vil jeg jo tro at pårørende blir kontaktet når pasienten er bevisstløs og ikke kan bestemme selv? Eller tar jeg feil? Skiller de mellom selvmordsforsøk/psykiatri og andre somatiske skader?

Selv er jeg jo glad for at pårørende ikke ble kontaktet, men det får meg til å undre om man blir behandlet forskjellig hvis man selv har påført seg skaden eller om det er en ulykke.

Noen som har peiling eller erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan de gjør det ellers, men det samme skjedde da jeg var bevisstløs etter en overdose. De ventet til jeg kunne svare og spurte meg om de skulle/kunne kontakte nærmeste pårørende.

Gjest deppa nå ja
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan de gjør det ellers, men det samme skjedde da jeg var bevisstløs etter en overdose. De ventet til jeg kunne svare og spurte meg om de skulle/kunne kontakte nærmeste pårørende.

Takk for svar! Det kan virke som om dette praktiseres ulikt fra sted til sted, person til person...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...