Gå til innhold

sosial angst/ vansker

Gjest bekymret mor, Trøndelag.

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret mor, Trøndelag.
Skrevet

Min sønn på 20 år ser ut til å trenge hjelp nå. Han sitter bare inne alene i leiligheten og vil ikke delta med familien på noe. Vi er bekymret for han forde han ikke vil melde seg arb. ledig og ikke har kontakt med andre. Da han var liten var han svært aktiv, og ved tolvårsalder ville han ikke være med bort, bare være hjemme. Han tok et år på videregående men hadde konsentrasjonsproblemer og trakk seg unna kompiser. Snill og go gutt .Han ville sjelden ha fysisk kontakt. Han var trygg i sin siste jobb, men tør nå ikke å melde seg ledig. Han handler selv, og går til frisør men sjelden noe mer. Hvordan kan vi hjelpe han? Noe må skje nå! Bør han få medisin og hvordan skal vi få ha til lege? Kan vi kontakte lege på hans vegne? Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest En med sosial angst
Skrevet

Hei, snakker han med dere om dette? Det høres ut som han kan ha en depresjon i tillegg til angst.

Han bør helt klart ha medisiner og han kan også ha nytte av psykoterapi for å lære å mestre angsten.

Du kan prøve å nærme deg han forsiktig og si at du ser han ikke har det bra, vis at du bryr deg og er bekymret. Vær på tilbudsstien. Ufarligjør et tema som kan være vanskelig for han å snakke om?

Lykke til! :)

Skrevet

Snakker han om seg selv og sin situasjon, uten at du spør han ? Hvis ikke, har du spurt hva som plager han ? Hvordan føler han seg ellers ? Er han åpen for slike spørsmål ? Spørsmål direkte til den personen det gjelder er viktig, ikke bare for deg, men også for han, for å forstå seg selv, og kanskje gjøre noe med sin situasjon.

Gjest Sov i ro
Skrevet

Jeg var 20 da jeg begynte i gruppeterapi. Hør med fastlegen hans. Selv om jeg var myndig så ordnet mine foresatte alt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg vil på det sterkeste oppfordre han til en samtale med fastlegen der også du deltar. Det er viktig å finne ut hva dette skyldes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...