Gå til innhold

Bare til orientering: morsan fortsatt i live....

Anbefalte innlegg

...etter en lang dag på Tusenfryd hvor jeg både kjørte denne:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/Speedmonster2.jpg/250px-Speedmonster2.jpg

OG denne:

http://www.reiselivsjournalist.com/FOTOARKIV/FOTO-Familie/Norge/Oestlandet/Norge_Tusenfryd_0905_SpinSpider_1_op_640x428.jpg

Så den som tror det å "bare" ha ett barn er som å ha ingen bør snarest tenke seg om pånytt;-) Med ingen venner som turte være med, og med søskenbarn som var for korte, måtte moder'n til pers som kjøremakker.....

Djeezes - i køa til sistnevnte var det INGEN som ikke var ung nok til at jeg kunne vært moren deres;-)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• Colette

4

• Lillemus

2

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Å himmel og hav! :-)

Den første kunne jeg ha misunt deg - jeg med mine "barn" som er store at de ikke vil kjøre sånne sammen med meg lenger...men nummer to der - den....tror jeg ikke noen skulle fått meg opp i - selv om jeg elsker tivoli! Det er grenser!

Å himmel og hav! :-)

Den første kunne jeg ha misunt deg - jeg med mine "barn" som er store at de ikke vil kjøre sånne sammen med meg lenger...men nummer to der - den....tror jeg ikke noen skulle fått meg opp i - selv om jeg elsker tivoli! Det er grenser!

Under den siste lukket jeg øynene og konsentrerte meg om å puste dypt med magen.... Men konsentrasjonen ble litt ødelagt av hylende ungjenter rett bortenfor oss.

Den første var i grunnen ganske kul - jeg liker mye bedre slike litt mer avanserte berg- og dalbaner enn mange andre tivoliattraksjoner. Men den gikk fryktelig fort og hit og dit og opp og ned. Junior kommenterte etterpå at jeg hele tiden ropte "å herreguuud!! Å fy faen! Herregud!" ;-)

Tøft. Hyggelig at du overlevde.

''Med ingen venner som turte være med...''

Man må vurdere nøye hvilke venner man tar med på Tusenfryd!

Jeg har kjørt massevis av grusomme ting i årenes løp, først med den eldste, og så en ny omgang etter noen år. Det verste er perioden mens de har lov til å kjøre, men bare sammen med en voksen - en ordentlig tulleregel! Men nå som endelig junior og de fleste kompisene har blitt over 140, regner jeg meg som ferdig.

Tøft. Hyggelig at du overlevde.

''Med ingen venner som turte være med...''

Man må vurdere nøye hvilke venner man tar med på Tusenfryd!

Jeg har kjørt massevis av grusomme ting i årenes løp, først med den eldste, og så en ny omgang etter noen år. Det verste er perioden mens de har lov til å kjøre, men bare sammen med en voksen - en ordentlig tulleregel! Men nå som endelig junior og de fleste kompisene har blitt over 140, regner jeg meg som ferdig.

''Man må vurdere nøye hvilke venner man tar med på Tusenfryd!''

Absolutt! Derfor tok vi ikke med noen! ;-) Har hatt med venner før som bare har vært drass fordi de har syntes Blekkspruten var mer enn nok spenning, og så er det grenser for hvor mye jeg vil la dem stå og vente mens junior og jeg kjører..... Like greit å dra alene.

Men han har en ett år eldre fetter som bor der jeg kommer fra, og det er stor lykke hver gang han er med på Tusenfryd - da kan jeg sette meg ned på en benk med bok og kaffe:-)

''Jeg har kjørt massevis av grusomme ting i årenes løp, først med den eldste, og så en ny omgang etter noen år.''

Ja, he he, det er en skikkelig ulempe ved å ha barn med stor aldersforskjell. :-)

''Det verste er perioden mens de har lov til å kjøre, men bare sammen med en voksen - en ordentlig tulleregel! Men nå som endelig junior og de fleste kompisene har blitt over 140, regner jeg meg som ferdig.''

Her er det flust med kompiser over 140, men ikke flust med "tøffinger", så ikke lett å finne en som vil være med. Han kan jo kjøre alene, men synes jo det er ekstra stas å ha noen å kjøre med.

Og faren hans kjører _garantert_ ikke. I Disneyland var han kvalm i lange tider etter å ha kjørt den relativt uskyldige berg- og dalbanen rundt "gullgraverfjellet"...;-)

Annonse

Det siste bildet er opp ned? Ikke sant? Det er ikke menneskene som har hodet ned?

Man sitter i dette hjulet og svinger fram og tilbake i en pendel, stadig høyere og fortere. Man er ikke 100% opp ned, men det føles jaggu slik. På linken ser du Tusenfryds egne bilder - det første bildet viser vel omtrent hvordan det er på "det verste".

''Karusellhjulet er festet til en enorm pendel som svinger frem og tilbake mellom bena på «edderkoppen». Du blir dermed «kastet» 44 meter opp i lufta på hver side i en fart på opptil 115 km/t. Når du når toppen på hver side, sitter du halveis opp-ned. Når hjulet samtidig roterer mot klokka får du en konstant følelse av vektløshet! ''

http://www.tusenfryd.no/Se-og-gjoere/SpinSpider

Man sitter i dette hjulet og svinger fram og tilbake i en pendel, stadig høyere og fortere. Man er ikke 100% opp ned, men det føles jaggu slik. På linken ser du Tusenfryds egne bilder - det første bildet viser vel omtrent hvordan det er på "det verste".

''Karusellhjulet er festet til en enorm pendel som svinger frem og tilbake mellom bena på «edderkoppen». Du blir dermed «kastet» 44 meter opp i lufta på hver side i en fart på opptil 115 km/t. Når du når toppen på hver side, sitter du halveis opp-ned. Når hjulet samtidig roterer mot klokka får du en konstant følelse av vektløshet! ''

*kvalm*

Karuseller er ikke noe for meg.

Jeg hadde spydd oppi der. Garantert.

Annonse

Jeg hadde spydd oppi der. Garantert.

Jeg glemte å ta postafen, som jeg pleier før slike hendelse, men det gikk bra;-) Men nå har jeg en tendens til å bare bli kvalm ogg ikke kaste opp..... Men det hjalp å lukke øynene og tenke på Gud og fedrelandet! ;-)

Jeg glemte å ta postafen, som jeg pleier før slike hendelse, men det gikk bra;-) Men nå har jeg en tendens til å bare bli kvalm ogg ikke kaste opp..... Men det hjalp å lukke øynene og tenke på Gud og fedrelandet! ;-)

En kan bli religiøs av mindre ;-)

Gjest Elextra

Blir svimmel bare av å lese dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...