Gå til innhold

Depresjon: medisinjustering?

Anbefalte innlegg

Gjest psyk&deprimert
Skrevet

Medisin: 375mg Efexor (7år) og 300mg Lamictal (2år), 8mg Atacand (7år).

Diagnose: bipolar 2, bulimia nervosa og unnvikende PF. For tiden ikke terapi.

Sliter mest med energi, treghet, søvn (avbrutt og lite søvn), konsentrasjon, håpløshet og irritiasjon.

1. Kan en medisinendring være behjelpelig for å komme utav depresjonen? Eller må en bare bruke tiden til hjelp?

2. Kan Wellbutrin være et godt forslag i tillegg til de nevnte?

3. Evt andre medisinforslag?

Depresjonen har vært en stund men i merkbar negativ endring siste mnd.

Videoannonse
Annonse
Gjest psyk&deprimert
Skrevet

Skal til fastlegen mandag og høre om justering, evt skifte av medisin.

Jeg ba om å øke dosen på AD, noe fastlegen først avslo fordi hun ikke trodde det ville ha noen virkning, da det mest fremtredende symptomet er søvnvansker.

Da jeg sa jeg hadde fått råd om økning fra psykiater her inne, gikk hun med på å la meg prøve.

Jeg spurte dog ikke etter evt sovemedisin.

Dette kun som tilleggs opplysninger da noe må gjøres.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan være et motsetningsforhold her. Mer energi og våkenhet vs søvnproblmene.

Om en prioriterer det første, er Wellbutrin klart et godt valg. Da kan det være nødvendig med tillegg av innsovningsmedisin. Wellbutrin må selvsagt tas om morgenen.

Om en prioriterer depresjon+søvn, er Remeron å foretrekke. Det kan gi økt matlyst og vekt som er uheldig for en diabetiker.

Gjest On my feet
Skrevet

Det kan være et motsetningsforhold her. Mer energi og våkenhet vs søvnproblmene.

Om en prioriterer det første, er Wellbutrin klart et godt valg. Da kan det være nødvendig med tillegg av innsovningsmedisin. Wellbutrin må selvsagt tas om morgenen.

Om en prioriterer depresjon+søvn, er Remeron å foretrekke. Det kan gi økt matlyst og vekt som er uheldig for en diabetiker.

Ja da er alt perfekt. :)

Gjest Psyk&deprimert
Skrevet

jeg går ut fra at du mener disse meds kan tas i tillegg til de jeg allerede står på.. Jeg håper nå iallfall det (men det vet nok fastlegen min).

Tusen takk!

Gjest psyk&deprimert
Skrevet

Hvilken startdose Remeron anbefaler du? Kan en ikke bruke begge deler for sikkerhetsskyld, da? Tar det med til legen, jeg!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvilken startdose Remeron anbefaler du? Kan en ikke bruke begge deler for sikkerhetsskyld, da? Tar det med til legen, jeg!

Startdose Remeron i dette tilfellet - 15 mg.

Gjest psyk&deprimert
Skrevet

Startdose Remeron i dette tilfellet - 15 mg.

1000 takk for hjelpen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...