Gå til innhold

Gruppeterapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter på behandlig på DPS ang. OCD....skrekken min er å skulle ha gruppeterapi....det takler jeg ikke....Må man det, hvis de forslår dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest trist jente
Skrevet

Dersom du ikke er under tvungent psykisk helsevern kan du ikke tvinges til å delta i gruppeterapi såvidt meg bekjent. De kan anbefale det dersom de tenker det er hensiktsmessig for deg. Dersom det er tilfelle ville jeg spurt dem hvorfor de tenker gruppeterapi er det riktige for deg. Jeg ville fortalt at du synes dette høres skummelt ut og hvorfor. Kanskje kan de berolige deg, og trygge deg på hvordan gruppeterapi foregår. Eller dere kan komme frem til at kanskje individualterapi er best for deg.

Jeg vil tro de har en faglig begrunnelse for å anbefale gruppeterapi for deg. Spør om alt du lurer på og prøv å komme frem til en løsning. De vil helt sikkert det beste for deg. Vær ærlig.

Gjest Sov i ro
Skrevet

Problemet jeg hadde da jeg var i gruppeterapi var at ingen av de andre hadde OCD.

Skrevet

Problemet jeg hadde da jeg var i gruppeterapi var at ingen av de andre hadde OCD.

Vitsen med gruppeterapi da?

Gjest Sov i ro
Skrevet

Men de var veldig forståelsefulle da jeg fortalte om det.

Gjest Sov i ro
Skrevet

Vitsen med gruppeterapi da?

Fordi det var en vei ut av en ensomhet forårsaket av sosial fobi.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

OCD skal ikke behandles med gruppeterapi.

OCD skal behandles av spesielt kvalifiserte behandlere med medisiner og kognitiv terapi med responsprevensjon.

Skrevet

OCD skal ikke behandles med gruppeterapi.

OCD skal behandles av spesielt kvalifiserte behandlere med medisiner og kognitiv terapi med responsprevensjon.

Ikke?

Jeg trodde det var vanlig. Jeg gikk i gruppebehandling lenge, og flere der hadde ocd. (Etter hvert tror jeg de fleste endte opp med den diagnosen.) At det var veldig lite bedring å spore blant de som var med i gruppen burde vel vært et varseltegn for behandleren om at det ikke fungerte.

Egentlig burde det ikke overrasket meg at det også var feil, den behandleren har visst vært helt på jordet med det meste. Det som overrasker meg er at hn fortsatt holder på.

Jeg får stadig nye sjokkopplevelser av hvor på jordet denne behandleren var, og nå ikke bare i forhold til meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...