Gå til innhold

Homofili og psykiske problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er lite fokus på sammenhengen mellom homofili/usikkerhet på legning og psykiske problemer. Det er fortsatt svært vanskelig å vokse opp å være usikker på legningen sin og mange kvier seg for å snakke om det. Psykiatrien er heller ikke flinke med å snakke om at noen kanskje føler seg annerledes. Det snakkes ikke om på skolen, i avisen eller er tema på tv. Synes det er en skam at det ikke tas mere opp og at man blir klar over at det faktisk er et stort problem som mange føler at de må løse alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er fortsatt pinlig i ungdommen. Vanlige unge voksne, har vel ett avslappet forhold til homofili. Mens religiøse og barn bruker det som skjelsord.

Gjest kjiptass
Skrevet

Ja, det er fortsatt pinlig i ungdommen. Vanlige unge voksne, har vel ett avslappet forhold til homofili. Mens religiøse og barn bruker det som skjelsord.

Det er faktisk psykologer og psykiatere der ute som vegrer seg for eller nekter å ta i mot homofile som sliter med sin legning fordi de er en vanskelig gruppe. Det er en skam.

Tror det må investeres MYE mer i informasjon for unge homofile og ikke minst toleranse fra barneskolenivå av.

En burde se på mennesker som "unisex". Det er ikke kjønnsorganet som avgjør hvem vi er og hva vi tenker.

Skrevet

Det er faktisk psykologer og psykiatere der ute som vegrer seg for eller nekter å ta i mot homofile som sliter med sin legning fordi de er en vanskelig gruppe. Det er en skam.

Tror det må investeres MYE mer i informasjon for unge homofile og ikke minst toleranse fra barneskolenivå av.

En burde se på mennesker som "unisex". Det er ikke kjønnsorganet som avgjør hvem vi er og hva vi tenker.

Jeg har også lest at homofilile er nesten ikkeeksisterende på medisinstudiet. Psykologer vet heller ikke så mye. Det har vært oppslag om det i avisen om mennesker som blir møtt med uforstand når de gir uttrykk for usikkerhet på egen legning eller at de rett og slett ikke tør å snakke om det ennå det er derfor de sliter.

Gjest flyvende elefant
Skrevet

Jeg har også lest at homofilile er nesten ikkeeksisterende på medisinstudiet. Psykologer vet heller ikke så mye. Det har vært oppslag om det i avisen om mennesker som blir møtt med uforstand når de gir uttrykk for usikkerhet på egen legning eller at de rett og slett ikke tør å snakke om det ennå det er derfor de sliter.

Er det virkelig sant?

Jeg kjenner opptil flere homofile psykologer og leger!

(dette er personer jeg kjenner privat)

Jeg var ikke klar over at man har meldeplikt som homofil!

Jeg er kvinne, gift med en kvinne! men jeg klarer ikke å sette meg selv i bås av den grunn.

Du kan lese på LLH sine sider om noe av forskningen som er foretatt.

Godt mulig det er en større andel psykisk syke homofile(statistisk sett drikker "de" mere)

Skrevet

Er det virkelig sant?

Jeg kjenner opptil flere homofile psykologer og leger!

(dette er personer jeg kjenner privat)

Jeg var ikke klar over at man har meldeplikt som homofil!

Jeg er kvinne, gift med en kvinne! men jeg klarer ikke å sette meg selv i bås av den grunn.

Du kan lese på LLH sine sider om noe av forskningen som er foretatt.

Godt mulig det er en større andel psykisk syke homofile(statistisk sett drikker "de" mere)

Jeg mente at leger og psykologer får lite kunnskap om hvordan de skal møte homofile og de som er usikker på legningen sin. Ikke at det er ikke finnes mange homofile leger og psykologer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...