Gå til innhold

Lei av behandling som ikke virker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken behandling er best for å bli ferdig med dårlige opplevelser i fortiden? Jeg har gått i samtaleterapi (gruppe i to år) i tilsammen 11 år nå. Jeg begynner å bli flau over at jeg ikke blir ferdig med fortiden og at fortien ødelegger nåtiden for meg. Hvilken behandlig er best? Jeg vurdere hypnose nå, kanskje det kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket om fortiden din i 11 år? Eller er det mest nåtiden?

Å bli lei er vel kanskje et sunt tegn....?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Metakognitiv terapi er klart best.

Om ikke 11 års "bearbeiding" for alltid har sementert deg fast til de dårlige opplevelsene, vil fokus på nåtid og fremtid være det som kan hjelpe deg. Si til deg selv at fortid er fortid og bli ferdig med det. Det er ikke der du kan hente friskhet. Avslutt all behandling som tar opp fortid og som inneholder "bearbeiding".

Skrevet

11 år, da er det best å kutte ut.

Jeg avsluttet lengre tids behandling for 2 år siden, og det var egentilg deilig.

Skrevet

Har du snakket om fortiden din i 11 år? Eller er det mest nåtiden?

Å bli lei er vel kanskje et sunt tegn....?

Fem år gikk bare ut på å greie å fungere i jobb og privat. Seks år var vel en blandingsterapi med fokus på nåtid og fortid.

Skrevet

Om ikke 11 års "bearbeiding" for alltid har sementert deg fast til de dårlige opplevelsene, vil fokus på nåtid og fremtid være det som kan hjelpe deg. Si til deg selv at fortid er fortid og bli ferdig med det. Det er ikke der du kan hente friskhet. Avslutt all behandling som tar opp fortid og som inneholder "bearbeiding".

Jeg føler ikke at jeg har fått bearbeidet det vonde, bare snakket om det. Jeg fungerer ikke i nåtiden på grunn av fortiden. Det er som om jeg blir innhentet av fortiden. Homofili kan også være en del av problemt, for det har bare blitt skjøvet til side, både av meg og behandlere.

Skrevet

Problemet er at jeg fungere ikke i jobb på grunn av psykisk lidelse. Bør jeg da endelig gi opp og søke om uføretrygd etter 6 1/2 år i navsystemet? Når bør man tenke at nok er nok og heller tilpasse seg et liv som pensjonist i ung alder?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...