Gå til innhold

Klarer ikke å våkne av noe, NHD!

Anbefalte innlegg

Gjest forsatt_med
Skrevet

Har vært psykisk syk i ti år snart. I løpet av det siste halvåret har det nesten vært umulig og nå faktisk er umulig å våkne.

Jeg har ikke forandret medisineringen på to år.

Hele startet med nesten en måned der jeg sov fra 16 - 20 timer om døgnet. Deretter har det gått ned til færre timer, men selv da kunne jeg våkne.

Våkner ikke av sist testet brannvarsler. Jeg våkner ikke av en alarm på 120db. Kan legge meg nedpå sofaen og sovne mens noen støvsuger.

De som har vekt meg har sagt at jeg svarer og kan snakke, men veldig mumlende. Jeg husker ingenting.

Når jeg våkner tar det ca to timer før jeg "våkner".

Problemet har alltid før vært at jeg ikke har fått sove, sovet for lite, våknet lett osv.

Jeg har også prøvd å trappe ned på medisiner eller la være å ta de ved kveldstid uten resultat.

Står på:

x1 60mg cipramil, x2 2mg Rivotril, x2 200mg Lamictal.

Har blitt testet for søvnapne, men dette har jeg ikke. Har fått høre av min eks at jeg puster så tungt og snorker når jeg sover at det virker som om jeg holder på å kveles. Dette var før denne tilstanden jeg er i inntraff, men det er forsatt det samme.

Noe av det rare var at jeg prøvde et preparat mot snorking. Jeg følte meg mer oppegående og våknet av ingenting de seks dagene effekten varte.

Jeg er desutten dødelig overvektig. BMI på 47.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Første tiltak må være å halvere Rivotril.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...