Gjest balansekunstneren Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 ''Jeg vet om flere, deriblant min eksmann som har fått trygd og omskolering/utdanning på statens regning, ved rett og slett å konstruere psykdom og sykdom og har nå klart å bli varig trygdet.'' Hvordan i all verden går det an å konstruere psykdom og sykdom??? Her jeg bor kreves det GOD dokumentajon på begge deler. Har man ingen dokumentasjon, ja, da har man heller ingen sykdom som gir rett på trygd. ''Hvordan i all verden går det an å konstruere psykdom og sykdom???'' Vel, jeg leste om noen sigøynere som klarte å simulere psykisk utviklngshemming/autisme og fikk uføretrygd pga det. Andre sigøynere har fått barnetrygd for flere barn som ikke var deres. Det hører med til historien at den "fake" autisten ble tatt i trafikkontroll til slutt og fratatt uføretrygden. Enten må de ha hatt særdeles gode skuespillerevner, eller så har de møtt noen tullinger i NAV. 0 Siter
Gjest Megler Smekk Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 ''Hvordan i all verden går det an å konstruere psykdom og sykdom???'' Vel, jeg leste om noen sigøynere som klarte å simulere psykisk utviklngshemming/autisme og fikk uføretrygd pga det. Andre sigøynere har fått barnetrygd for flere barn som ikke var deres. Det hører med til historien at den "fake" autisten ble tatt i trafikkontroll til slutt og fratatt uføretrygden. Enten må de ha hatt særdeles gode skuespillerevner, eller så har de møtt noen tullinger i NAV. ''Vel, jeg leste om noen sigøynere som klarte å simulere psykisk utviklngshemming/autisme og fikk uføretrygd pga det. Andre sigøynere har fått barnetrygd for flere barn som ikke var deres'' Svært få sygnøynere som _ikke_ går på trygd. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=503323 0 Siter
Gjest gul dame Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er ikke enig i at det ikke er lett å bli trygdet i dag. Men jeg tror det er veldig avhengig av hvilket NAV-kontoro og hvilken saksbehandler man får. Jeg vet om flere, deriblant min eksmann som har fått trygd og omskolering/utdanning på statens regning, ved rett og slett å konstruere psykdom og sykdom og har nå klart å bli varig trygdet. Med dette har han fått slettet studiegjeld, bidragsgjeld, fått dekket tannlege og fått en flott udannelse. Så startet han eget firma i samboerens navn og lever i godt. Han er på ingen måte syk, bare veldig utspekulert. Han har også klart å unndratt seg fengselsstraff ved å "fake" psykisk sykdom. Noen har rett og slett gullhår i rævva. Jeg har en venninne, ikke så god venninne nå naturlig nok. Hun er også trygdet og er nå på vei til å få dekket utdannelse. Hun er av den typen som får alle sykdommer, springer til legen for et lite stikk i fingeren eller antydning til rennende nese. Hun er vel syk 20 av 30 dager i mnd. Hun er ikke syk, men gjemmer seg bak sykdom for å slippe å gjøre noe. Hun er dønn lat og bruker ethvert påskudd for å slippe å gjøre noe som krever et snev av egeninnsats. Jeg er sikker på at hvis de hadde tatt fra henne pengene, hadde hun vært ute i arbeid nokså raskt. Vi bor i et område for det finnes massevis av jobber og envher som er arbeidsledig i dette området er det pga av latskap. Det tør jeg påstå. Er man ordentlig syk så skal man selvfølgelig få hjelp. Men terskelen for hva som er for sykt til å jobbe, er latterlig lav for veldig mange. Jeg er født på 70-tallet. Og jeg bitt meg merke i på generell basis at de som er på min alder eller yngre har markant dårligere arbeidsmoral enn eldre generasjoner. Ansvarsfølelse, holdninger til punktlighet er generelt dårligere. Å stå på litt ekstra i vanskelige perioder blir bare møtt med motkrav. Det skal tilrettelegges opp og ned i mente, det kreves over en lav sko, men samtidig skal det ytes minst mulig. Vi leier inn personell nå før vi ansetter. Mange av disse har mer fravær i løpet av de 2-3 første mnd enn det jeg har hatt som enslig mor til 3 i løpet av de siste 5 år. Enten er jeg unik i så måte, ellers så har vi bare vært meget uheldig. Men disse kan iallefall glemme å få fast jobb hos oss. Når vi konfronterer de, har de liten forståelse og ser ikke selv at å være så upålitelig faktisk går utover oss andre. Husker i min tid som vikar. Jeg turte ikke være borte fra jobb før det hadde gått lang tid, var så opptatt av å gjøre et godt inntrykk, nettopp for at de skulle ansette meg. Å måtte være borte fra jobb var nesten som krise å regne. Og private ting var iallefall utelukket i arbeidstiden, og om så var ble det jobbet inn igjen. Slike ting er mer eller mindre fraværende i disse dager. Jeg opplever det slik at folk er mye mer lempelig med slike ting idag. Jeg hører daglig de merkeligste grunner for fravær fra jobb. Jeg er kanskje en ekstrem variant, men jeg jobber 50-70 timer overtid pr. måned i tillegg til at jeg er 100% alene med 3 barn. Ikke en ideel situasjon akkurat, men jeg er avhengig av å jobbe så mye for å kunne klare meg økonomisk. Det er hardt og jeg er sliten. Jeg har gått på jobb til tross for ekstrem tannverk, lungebetennelse, brukket fot, samme dag som jeg tok en abort. Kjenner ikke mange som ville gjort det samme, men min far ville gjort det og det er nok derfra jeg også har fått innprentet min arbeidsmoral. Man tåler det man må tåle i stor grad, hvis man vet at man nå. Jeg er sikker på at om vi ikke hadde hatt et slik god velferdsordning her til lands, så ville sykefraværet gått markant ned. Jeg sliter delvis selv også med sosial angst, jeg har issues jeg sliter med og er deprimert. Dette forsterkes veldig i f.eks ferier over lengre perioder. Jeg har derfor stor tro på å holde seg aktiv og opptatt med andre sysler, slik at fokuset blir flyttet vekk fra dette og man blir mindre opptatt av å "dyrke" sykdommen. Du virker veldig ekstrem i dine holdninger og derfor vanskelig å ta på alvor. 0 Siter
Gjest gul dame Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 ''Hvordan i all verden går det an å konstruere psykdom og sykdom???'' Vel, jeg leste om noen sigøynere som klarte å simulere psykisk utviklngshemming/autisme og fikk uføretrygd pga det. Andre sigøynere har fått barnetrygd for flere barn som ikke var deres. Det hører med til historien at den "fake" autisten ble tatt i trafikkontroll til slutt og fratatt uføretrygden. Enten må de ha hatt særdeles gode skuespillerevner, eller så har de møtt noen tullinger i NAV. Det er en stor sjanse for at de har møtt tullinger hos Nav. Tullingene der er i flertall. 0 Siter
Gjest gul dame Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Man skal være svært forsiktig med å stramme inn. De som trenger uføretrygd har krav på det. Jeg er enig i at innvandrere burde sperres ute fra å motta trygd, men hvite nordmenn burde ikke fratas det! Noe så motbydelig å forskjellsbehandle hvite og svarte nordmenn håper jeg aldri at den norske stat gjør. Innlegget ditt burde blitt slettet med slikt rasistisk utsagn. 0 Siter
Gjest YotoHama Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Så innvadrer som er skadet pga. krigshandlinger i landet de kommer fra burde få uføretrygd? Vi kan ikke redde hele verden, vi må være onde, og sprerre ute de som ikke kan tilføre landet vårt kunnskap! Jeg blir satt ut av sånne kommentarer. Du er lite opplyst og bør ikke ytre dine ignorante meninger.. Folk med krigstraumer eller fysiske skader som følge av krig, kommer til vesten i håp om og kunne få et bedre liv. Vi har lover og regler her i vesten som vi må forholde oss til, og hvis et menneske som har krav på asyl får statsborgerskap på bakgrunn av dette, er denne personen i teorien like norsk som deg og meg. Hvis du tror at det er disse som skakkjører velferdsordningene i dette landet tar du feil. Jeg er enig at (svart som hvit) at trygdesnyltere og andre som spekulerer i psykdom for å slippe å jobbe, bør få strenge straffer. Ta deg en tur ut i verden og se på forholdene enkelte mennesker lever under. Så lenge du sitter i Norge og mener det du mener, kan du holde det for deg selv. Det er slik at vi i Norge ikke har lov til å klage, for vi lever i et paradis... 0 Siter
Gjest balansekunstneren Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 ''Vel, jeg leste om noen sigøynere som klarte å simulere psykisk utviklngshemming/autisme og fikk uføretrygd pga det. Andre sigøynere har fått barnetrygd for flere barn som ikke var deres'' Svært få sygnøynere som _ikke_ går på trygd. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=503323 Jeg satt og lurte litt på hvor mye som skal til hvis jeg ønsket å lure NAV. Venninne mi har fått barn. Hvis jeg lånte barnet og dro ned til NAV for å få ekstra støtte, hvilke papirer hadde de ønsket å se? Hvor lett hadde det vært for meg å forfalske noen papirer? Er på attføring nå. for ordens skyld jeg har ikke tenkt til å gjøre det, bare lurer på hvor enkelt/vanskelig det er. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg satt og lurte litt på hvor mye som skal til hvis jeg ønsket å lure NAV. Venninne mi har fått barn. Hvis jeg lånte barnet og dro ned til NAV for å få ekstra støtte, hvilke papirer hadde de ønsket å se? Hvor lett hadde det vært for meg å forfalske noen papirer? Er på attføring nå. for ordens skyld jeg har ikke tenkt til å gjøre det, bare lurer på hvor enkelt/vanskelig det er. De hadde nok villet se fødselsattesten på barnet + identifikasjon på deg i alle fall. 0 Siter
Gjest Megler Smekk Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Noe så motbydelig å forskjellsbehandle hvite og svarte nordmenn håper jeg aldri at den norske stat gjør. Innlegget ditt burde blitt slettet med slikt rasistisk utsagn. Det er ikke modbydelig å forskjellsbehandle norske statsborgere og andre så lenge det dreier seg om trygdeytelser i kongeriket Norge. 0 Siter
Gjest Megler Smekk Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er ikke enig i at det ikke er lett å bli trygdet i dag. Men jeg tror det er veldig avhengig av hvilket NAV-kontoro og hvilken saksbehandler man får. Jeg vet om flere, deriblant min eksmann som har fått trygd og omskolering/utdanning på statens regning, ved rett og slett å konstruere psykdom og sykdom og har nå klart å bli varig trygdet. Med dette har han fått slettet studiegjeld, bidragsgjeld, fått dekket tannlege og fått en flott udannelse. Så startet han eget firma i samboerens navn og lever i godt. Han er på ingen måte syk, bare veldig utspekulert. Han har også klart å unndratt seg fengselsstraff ved å "fake" psykisk sykdom. Noen har rett og slett gullhår i rævva. Jeg har en venninne, ikke så god venninne nå naturlig nok. Hun er også trygdet og er nå på vei til å få dekket utdannelse. Hun er av den typen som får alle sykdommer, springer til legen for et lite stikk i fingeren eller antydning til rennende nese. Hun er vel syk 20 av 30 dager i mnd. Hun er ikke syk, men gjemmer seg bak sykdom for å slippe å gjøre noe. Hun er dønn lat og bruker ethvert påskudd for å slippe å gjøre noe som krever et snev av egeninnsats. Jeg er sikker på at hvis de hadde tatt fra henne pengene, hadde hun vært ute i arbeid nokså raskt. Vi bor i et område for det finnes massevis av jobber og envher som er arbeidsledig i dette området er det pga av latskap. Det tør jeg påstå. Er man ordentlig syk så skal man selvfølgelig få hjelp. Men terskelen for hva som er for sykt til å jobbe, er latterlig lav for veldig mange. Jeg er født på 70-tallet. Og jeg bitt meg merke i på generell basis at de som er på min alder eller yngre har markant dårligere arbeidsmoral enn eldre generasjoner. Ansvarsfølelse, holdninger til punktlighet er generelt dårligere. Å stå på litt ekstra i vanskelige perioder blir bare møtt med motkrav. Det skal tilrettelegges opp og ned i mente, det kreves over en lav sko, men samtidig skal det ytes minst mulig. Vi leier inn personell nå før vi ansetter. Mange av disse har mer fravær i løpet av de 2-3 første mnd enn det jeg har hatt som enslig mor til 3 i løpet av de siste 5 år. Enten er jeg unik i så måte, ellers så har vi bare vært meget uheldig. Men disse kan iallefall glemme å få fast jobb hos oss. Når vi konfronterer de, har de liten forståelse og ser ikke selv at å være så upålitelig faktisk går utover oss andre. Husker i min tid som vikar. Jeg turte ikke være borte fra jobb før det hadde gått lang tid, var så opptatt av å gjøre et godt inntrykk, nettopp for at de skulle ansette meg. Å måtte være borte fra jobb var nesten som krise å regne. Og private ting var iallefall utelukket i arbeidstiden, og om så var ble det jobbet inn igjen. Slike ting er mer eller mindre fraværende i disse dager. Jeg opplever det slik at folk er mye mer lempelig med slike ting idag. Jeg hører daglig de merkeligste grunner for fravær fra jobb. Jeg er kanskje en ekstrem variant, men jeg jobber 50-70 timer overtid pr. måned i tillegg til at jeg er 100% alene med 3 barn. Ikke en ideel situasjon akkurat, men jeg er avhengig av å jobbe så mye for å kunne klare meg økonomisk. Det er hardt og jeg er sliten. Jeg har gått på jobb til tross for ekstrem tannverk, lungebetennelse, brukket fot, samme dag som jeg tok en abort. Kjenner ikke mange som ville gjort det samme, men min far ville gjort det og det er nok derfra jeg også har fått innprentet min arbeidsmoral. Man tåler det man må tåle i stor grad, hvis man vet at man nå. Jeg er sikker på at om vi ikke hadde hatt et slik god velferdsordning her til lands, så ville sykefraværet gått markant ned. Jeg sliter delvis selv også med sosial angst, jeg har issues jeg sliter med og er deprimert. Dette forsterkes veldig i f.eks ferier over lengre perioder. Jeg har derfor stor tro på å holde seg aktiv og opptatt med andre sysler, slik at fokuset blir flyttet vekk fra dette og man blir mindre opptatt av å "dyrke" sykdommen. ''er nå på vei til å få dekket utdannelse.'' Hva skal hun med utdannelse hvis hun ikke gidder å jobbe? 0 Siter
Gjest gul dame Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Det er ikke modbydelig å forskjellsbehandle norske statsborgere og andre så lenge det dreier seg om trygdeytelser i kongeriket Norge. Det er motbydelig å snakke om å gi hvite nordmenn ytelser fremfor svarte nordmenn. 0 Siter
Gjest balansekunstneren Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Er igrunnen litt enig med deg, ColdDark. Jeg tror det er alle disse innvandrerne som har "ødelagt" trygdesystemet vårt. Faktisk. Hva med alle de innvandrerne som ikke får jobber de er kvalifisert til, kan ikke det være en grunn til at de havner på trygd etterhvert? Jeg vet om en jente fra Iran som snakker flytende norsk, tror hun søkte i flere år på en sosionomjobb hun var kvalifisert til. Hun fikk jobb til slutt, men jeg kan forstå at det er demotiverende å ikke komme inn i det norske jobbsamfunn. 0 Siter
Gjest Megler Smekk Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Det er motbydelig å snakke om å gi hvite nordmenn ytelser fremfor svarte nordmenn. Hvem, andre enn deg, har nevnt "svarte nordmenn"? 0 Siter
Gjest Jobber hvitt og er stolt av det Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Og flere av disse som mottar trygd, er spesialister innen ytelsesordninger, bedre enn de som sitter som saksbehandlere i NAV. Flere jobber i tillegg svart attpåtil. Jeg håper at det finnes ett snev av samvittighet blant disse snylterene!!! Blir mektig provosert, nesten slik at jeg får lyst til å melde fra om det tilfellet jeg vet om.... Hva synes dere: Bør man melde ifra om slikt? er det lovpålagt å melde ifra om trygdesnusk? 0 Siter
Gjest Megler Smekk Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Og flere av disse som mottar trygd, er spesialister innen ytelsesordninger, bedre enn de som sitter som saksbehandlere i NAV. Flere jobber i tillegg svart attpåtil. Jeg håper at det finnes ett snev av samvittighet blant disse snylterene!!! Blir mektig provosert, nesten slik at jeg får lyst til å melde fra om det tilfellet jeg vet om.... Hva synes dere: Bør man melde ifra om slikt? er det lovpålagt å melde ifra om trygdesnusk? ''Bør man melde ifra om slikt?'' Selvfølgelig skal man det! 0 Siter
Gjest Jobber hvitt og er stolt av det Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 ''Bør man melde ifra om slikt?'' Selvfølgelig skal man det! Ja jeg burde det! 0 Siter
Gjest YotoHama Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Hvem, andre enn deg, har nevnt "svarte nordmenn"? se til "ColdDark" Megler Smekk... 0 Siter
signaturløs Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Hva med alle de innvandrerne som ikke får jobber de er kvalifisert til, kan ikke det være en grunn til at de havner på trygd etterhvert? Jeg vet om en jente fra Iran som snakker flytende norsk, tror hun søkte i flere år på en sosionomjobb hun var kvalifisert til. Hun fikk jobb til slutt, men jeg kan forstå at det er demotiverende å ikke komme inn i det norske jobbsamfunn. Og det at hun ikke fikk jobb skulle da rettferdiggjøre en uføretrygd? Tro`kke det nei... Uføretrygd er for de syke som ikke kan jobbe fullt eller noenting i det hele tatt. Ikke fordi man ikke får jobb... Det er synd at hun ikke fikk jobb som hun var kvalifisert forl, men hun (og andre i samme situasjon) kan da søke andre stillinger. En jobb får man da uansett. 0 Siter
Gjest balansekunstneren Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Og det at hun ikke fikk jobb skulle da rettferdiggjøre en uføretrygd? Tro`kke det nei... Uføretrygd er for de syke som ikke kan jobbe fullt eller noenting i det hele tatt. Ikke fordi man ikke får jobb... Det er synd at hun ikke fikk jobb som hun var kvalifisert forl, men hun (og andre i samme situasjon) kan da søke andre stillinger. En jobb får man da uansett. ''Tro`kke det nei... Uføretrygd er for de syke som ikke kan jobbe fullt eller noenting i det hele tatt. Ikke fordi man ikke får jobb...'' Hun må da antakelig over på arbeidsledighetstrygd, eller kanskje omskolering, hvis hun ikke får noen jobb. Hun har jo studielån som skal betales også. Har du tenkt på de funksjonshemmede som gjerne vil ut i arbeid, men som ikke får arbeid pga de er funksjonshemmede? Har en venninne med universitetsutdannelse. Hun er synshemmet og har ikke fått tilbud om noen jobber. Hun er på et attføringsopplegg gjennom NAV noe hun har vært i over 10 år. Eneste jobberfaringen hun får er ulike praksisplasser. Hun er så sliten av denne jobbsøkingen og NAV at hun lurer på om uføretrygd er en bedre løsning. Jeg vet også om mange som kunne gjort en god jobb heltid eller deltid, men som ikke får innpass i arbeidsmarkedet nettopp pga funksjonshemming. Kanskje er samfunnet blitt så effektivt at vi heller stenger folk ute istedenfor å satse på dem? 0 Siter
Gjest dårlig arbeidsmoral Skrevet 5. oktober 2009 Skrevet 5. oktober 2009 ''Jeg vet om flere, deriblant min eksmann som har fått trygd og omskolering/utdanning på statens regning, ved rett og slett å konstruere psykdom og sykdom og har nå klart å bli varig trygdet.'' Hvordan i all verden går det an å konstruere psykdom og sykdom??? Her jeg bor kreves det GOD dokumentajon på begge deler. Har man ingen dokumentasjon, ja, da har man heller ingen sykdom som gir rett på trygd. Jeg vil ikke gå i detaljer her, men det går an. Opptil flere ganger, hvis du bare er utspekulert nok. Du trenger bare litt tålmodighet og ha litt diffuse plager og være utspekulert nok 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.