Gå til innhold

Følger av mangel på søvn ?

Anbefalte innlegg

Gjest sleepless

Heisann !

Ofte får jeg for lite søvn om natten, ca bare 5 timer.

Ved siden av at det gjør meg lite opplagt neste dag, hvilke andre følger har det ?

Jeg tenker da mest på

Fysisk utholdenhet og fysisk styrke (dvs påvirker det effekten av trening ?)

Intellektuell kapasitet/kreativitet

Annet... ?

Jeg lurer på hvordan jeg kan få sove mer/bedre. Slutte med snus ? Få mindre å gjøre på jobben ? Er håpløst B-menneske. Får aldri lagt meg om kvelden, må ubønnhørlig opp like tidlig neste morgen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33593-f%C3%B8lger-av-mangel-p%C3%A5-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Mangel på søvn reduserer blant annet intellektuelle ferdigheter, oppmerksomheten og reaksjonsevnen i tillegg til fysisk ytevne. Jeg vil derfor anbefale deg å legge deg tidligere samt unngå kaffe/te før sengetid. Jevnlig mosjon samt god utluftning av soveværelset bedrer også søvnen.

Hei!

Jeg er en gutt på 18 år, nå i det siste har jeg hatt søvnproblemer jeg vet ikke hva det kan forårsake, jeg kan ligge i senga flere timer uten å være trøtt. så jeg lurer på hva jeg skal gjøre, eller om jeg trenger å ta noen sove tabletter. jeg har fått sove medisin av en venn, da fikk jeg sove godt. så jeg lurer på om dere har noe dere kan anbefale meg å gjør eller ta?

• 3 år senere...
fuji1365380447

Min erfaring er at B-mennesker ser på det som litt "kult" at de ikke klarer å legge seg på kvelden.

Slutt og syt, da - er du trøtt nok og virkelig har søvnunderskudd, så tror jeg nok du får sove dersom du går å legger deg klokken ti.

Du må bare kommer over at du mister noen "kulhetspoeng" ved å legge deg litt tidligere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...