Gå til innhold

Vanskelig samarbeid på jobb - deprimert?

Gjest ser ikke noen god løsning de nærmeste månedene

Anbefalte innlegg

Gjest ser ikke noen god løsning de nærmeste månedene
Skrevet

Kan en bli deprimert av konflikter og samarbeidsproblemer på jobb? Hvis vanskelige ting på jobben kverner rundt og rundt en døgnet rundt og en ikke ser noen løsning de nærmeste månedene, og tårene som regel ikke er langt unna, verken på jobb eller hjemme - er dette en reaksjon som likner en depresjon?

Å bli sykemeldt løser ikke problemene på jobben, men kanskje hadde jeg hatt nytte av en nøytral person å snakke med, en som ikke er ektefelle eller kamerat/venninne? Kan en gå til legen for noe slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en god coach?

En empatisk og kunnskapsrik samtalepartner som kan hjelpe deg å sorterer?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan helt klart diskutere dette med fastlegen din. Dette er et vanlig tema mellom pasient og fastlege.

Gjest ser ikke noen god løsning...
Skrevet

Du kan helt klart diskutere dette med fastlegen din. Dette er et vanlig tema mellom pasient og fastlege.

Takk for raskt svar. Da skal jeg få en samtaletime med fastlegen min. Er bare vant til å bruke henne til barnas sykdom eller når jeg selv er syk en sjelden gang maks 1 gang i året.

Gjest ser ikke noen god løsning...
Skrevet

Hva med en god coach?

En empatisk og kunnskapsrik samtalepartner som kan hjelpe deg å sorterer?

Jeg har tenkt på det og er i gang med å undersøke hvilke firmaer som kan være aktuelle å trekke inn på arbeidsplassen vår til vinteren for å hjelpe oss med disse tingene.

Men jeg trenger noen å snakke med ganske raskt, ellers klarer jeg ikke å takle å være i jobben særlig lenge tror jeg.

• 2 uker senere...
Gjest Ser ikke noen god løsning.....
Skrevet

Når konflikten i stor grad dreier seg om leders personlighet, og flere ansatte reagerer på ordbruk, temperament måte å ordlegge seg på, svingninger i humør osv - og dette ikke bedres, tross forsøk på å si til leder at dette ikke er ok - hvordan skal en løse en slik situasjon?

Når jeg som mellomleder ikke kan tenke meg et år til med denne lederen - hvem bør gi seg? Bør jeg være så tøff å uttrykke mistillit til leder overfor styret - eller bør jeg trekke meg ut.

Jeg har vært i bedriften lengst, og har egentlig ikke lyst til å bytte jobb. Stortrives med arbeidsoppgaver og de andre ansatte, men ikke denne lederen.

Har ennå ikke kontaktet fastlege, fordi vi har hatt noen greie dager denne uka. I dag var alt tilbake til "normalt" igjen, og jeg føler meg som et null, etter å ha blitt snakket til av ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...