Gå til innhold

endringsprosess

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang det å følge råd man ikke forstår (helt) _hvorfor_ en skal følge: Er det slik at det er en mening med det (også),- at det er en del av det å skape/oppnå endring/bedring?

Jeg vet at jeg ikke har vært villig til nettopp det.. Men om jeg vet sikkert at det er slik det "fungerer", så har jeg ingen innvendinger mot å faktisk gjennomføre/gjøre det..

(er sikkert en dårlig egenskap jeg har og jeg forstår dessuten at det har med det at jeg ikke liker å være sikker osv, men sånn er jeg nå bare).

Om det virkelig er slik det er, har jeg sannsynligvis trukket vinnerloddet (for min del) og slipper å gnåle mer.

Håper derfor på svar fra nhd på dette.

Ps. Vet at folk kommer til å bli sure på meg igjen for dette. Og jeg har full forståelse for det. Men jeg har balt så lenge med nettopp dette, så jeg håper at dere holder dere til saken.. Ikke vondt ment. Spørsmålet har ikke noe med oppmerksomhet å gjøre.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

5

• signaturløs

5

• hidi, the scorpion

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

Skrevet

Du er syk - du får råd fra personer som vet noe om det om hva du bør gjøre for å komme deg ut av den gjørma du befinner deg i. Klart du skal ta imot rådene, OG følge dem. På sikt (når du blir bedre, sannsynligvis av å ha fulgt rådene) vil du se poenget med dem! At du ikke gjør det akkurat nå, er forståelig, men prøv likevel å tenk at dette vet andre litt mer om enn deg akkurat nå.

Skrevet

Jeg spør deg igjen, kan du si konkret hvilket/hvilke råd du har fått som du ikke forstår?

Skrevet

''Jeg vet at jeg ikke har vært villig til nettopp det.. Men om jeg vet sikkert at det er slik det "fungerer", så har jeg ingen innvendinger mot å faktisk gjennomføre/gjøre det..''

Problemet er at du aldri kan få garanti for hva å følge rådene vil gjøre med livet ditt, hvor raskt du blir friskere og hvor langt du kan komme. Og å stå i denne usikkerheten er et av dine problem. Du vil ha garantier. Og etter en stund begynner du igjen å tvile, og dropper prosjektet eller søker nye bekreftelser.

Alle må gå for ting, og så må en vurdere ting etter hvert. Å ikke være her på dol, å slutte med å grave i ting og å slutte å søke bekreftelser er blant de tingene som vil gjøre deg bedre. Følger du disse rådene er det håp om bedring. Så langt har du ikke begynt å gå på den veien.

Skrevet

''Jeg vet at jeg ikke har vært villig til nettopp det.. Men om jeg vet sikkert at det er slik det "fungerer", så har jeg ingen innvendinger mot å faktisk gjennomføre/gjøre det..''

Problemet er at du aldri kan få garanti for hva å følge rådene vil gjøre med livet ditt, hvor raskt du blir friskere og hvor langt du kan komme. Og å stå i denne usikkerheten er et av dine problem. Du vil ha garantier. Og etter en stund begynner du igjen å tvile, og dropper prosjektet eller søker nye bekreftelser.

Alle må gå for ting, og så må en vurdere ting etter hvert. Å ikke være her på dol, å slutte med å grave i ting og å slutte å søke bekreftelser er blant de tingene som vil gjøre deg bedre. Følger du disse rådene er det håp om bedring. Så langt har du ikke begynt å gå på den veien.

Jeg gjorde bare et forsøk på å komme meg videre, trodde virkelig jeg hadde oppnådd noe nå, men tydeligvis ikke. Nok et mislykket forsøk.

Skrevet

Jeg spør deg igjen, kan du si konkret hvilket/hvilke råd du har fått som du ikke forstår?

Jeg skrev noe om det i den andre tråden.

hidi, the scorpion
Skrevet

Kan du ikke holde deg til ett nick og èn tråd?

Skrevet

Jeg gjorde bare et forsøk på å komme meg videre, trodde virkelig jeg hadde oppnådd noe nå, men tydeligvis ikke. Nok et mislykket forsøk.

Hvis du mener at å komme seg videre innebærer først og fremst en bedre følelse og håp innvendig, så stemmer ikke det nei. Det tar tid å komme seg videre, og du må _følge_ rådene til fagfolk eller andre du bestemmer deg for å tro på, uansett hvordan det kjennes ut innimellom. Så vil resultatene vise seg etter hvert. Det er det som er å stå i ting. At du er så lett påvirkelig er en av grunnene til at det er destruktivt for deg å være på et slikt nettsted. Men også på det området bestemmer du deg for å gjøre det du selv mener er best for deg.

Mitt inntrykk er at du vil helst komme deg videre på din egen måte, enten det er en god måte eller ei, og du vil selv definere hvordan det skal kjennes ut.

Skrevet

Hvis du mener at å komme seg videre innebærer først og fremst en bedre følelse og håp innvendig, så stemmer ikke det nei. Det tar tid å komme seg videre, og du må _følge_ rådene til fagfolk eller andre du bestemmer deg for å tro på, uansett hvordan det kjennes ut innimellom. Så vil resultatene vise seg etter hvert. Det er det som er å stå i ting. At du er så lett påvirkelig er en av grunnene til at det er destruktivt for deg å være på et slikt nettsted. Men også på det området bestemmer du deg for å gjøre det du selv mener er best for deg.

Mitt inntrykk er at du vil helst komme deg videre på din egen måte, enten det er en god måte eller ei, og du vil selv definere hvordan det skal kjennes ut.

Synes du har skrevet kloke kommentarer :-)

Skrevet

jeg trenger tid til å tenke gjennom svarene dine.. Det er ett eller annet som "treffer"..

(kan komme tilbake til hva det er når det er klarere om du vil)

takk, så langt.. :)

Skrevet

Hvorfor skriver du slike innlegg som dette?:

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4223452

Det er veldig destruktivt og unødvendig.

Jeg synes du heretter skal ta 10 pushups og 50 situps hver gang du tenker på å starte en ny tråd her inne.

''Jeg synes du heretter skal ta 10 pushups og 50 situps hver gang du tenker på å starte en ny tråd her inne.''

Hehe! Det skal jeg begynne å gjøre. Tenk så bra form jeg blir i da! ;-D

Gjest Redd for spøkelser?
Skrevet

Vet hvem du er. Har sett deg. Vet om deg. Hvis ikke du slutter å kødde her inne nå snart, så kommer Casper og tar deg....

peppermyntete
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1254758137' post='4224910]

''Jeg synes du heretter skal ta 10 pushups og 50 situps hver gang du tenker på å starte en ny tråd her inne.''

Hehe! Det skal jeg begynne å gjøre. Tenk så bra form jeg blir i da! ;-D

Nemlig! Det gjelder å få noe konstruktivt ut av den destruktive adferden.

:-)

Skrevet

Ok jeg finner det ikke? Grunnen til at jeg spør er fordi du nå har skrevet uttalige ganger "jeg skjønner ikke, jeg forstår ikke", men jeg kan faktisk ikke se hva konkret du ikke forstår?

hidi, the scorpion
Skrevet

Ok jeg finner det ikke? Grunnen til at jeg spør er fordi du nå har skrevet uttalige ganger "jeg skjønner ikke, jeg forstår ikke", men jeg kan faktisk ikke se hva konkret du ikke forstår?

Tror jeg du skal lete lenge. Hva med barna som må høre jeg, jeg jeg hele dagen?

Har aldri kjent noen, som er så inkonsekvente, i hele litt liv!

Skrevet

når du sier "søke bekreftelser".. Er det det du mener med "garantier"? Forsikringer på om jeg har forstått ting?

Da må det være dette folk har forsøkt å fortelle meg når de sier at jeg stadig søker bekreftelse(?)

Men hva med at jeg bruker som unnskyldning at jeg ikke forstår? Har det en sannhengeng med det du sier at jeg helst vil bestemme hele løpet selv (noe du jo har rett i), at jeg rett og slett ikke lytter godt nok og at jeg er for sta rett og slett?

Hm. Er litt usikker på om dette også er å søke bekreftelse.. På om jeg har forstått dette igjen..

Skrevet

Jeg tror rett og slett det er så enkelt som at rådet til NHD var: "Logg deg av fra DOL og engasjer deg i ditt RL."

Ganske utydelig av NHD, sant...? ;-)

Skrevet

Tror jeg du skal lete lenge. Hva med barna som må høre jeg, jeg jeg hele dagen?

Har aldri kjent noen, som er så inkonsekvente, i hele litt liv!

jeg blander ikke barna inn i dette. Jeg deler ikke dette/tankene mine med dem eller andre unntatt en venninne og behandl.apparat, dvs de som MÅ vite..

Tror ikke noen plages av det i hvert fall :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

jeg blander ikke barna inn i dette. Jeg deler ikke dette/tankene mine med dem eller andre unntatt en venninne og behandl.apparat, dvs de som MÅ vite..

Tror ikke noen plages av det i hvert fall :-)

Tror du.

Hadde jeg vært nhd, så hadde jeg meldt deg til barnevernet, du er for syk til å ta vare på barn.

Kjempemange, inkl nhd, har bedt deg logge av for egen skyld! Hva gjør du, jo du starter endeløse, kjedelige tråder på nytt og på nytt!

Alle sier du spør om det samme, bare èn skjønner det ikke, nemlig deg! Da spør jeg meg selv om hva du i det hele tatt kan skjønne av dine barn?

Du har ikke peil på deg selv, men vi skal tro du har peil på barna dine?

Ærlig talt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...