Gå til innhold

hente inn fra innlegg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du markerer med to fjutter ' før og etter sitatet du har limt inn. Sånn at det ser ut som anførselstegn ''. Bare ta et forsøksinnlegg, så får du det nok til.

'Du markerer med to fjutter ' før og etter sitatet du har limt inn. Sånn at det ser ut som anførselstegn ''. Bare ta et forsøksinnlegg, så får du det nok til.'

en test

Gjest bølger

Du markerer med to fjutter ' før og etter sitatet du har limt inn. Sånn at det ser ut som anførselstegn ''. Bare ta et forsøksinnlegg, så får du det nok til.

''Du markerer med to fjutter ' før og etter sitatet du har limt inn. Sånn at det ser ut som anførselstegn ''. Bare ta et forsøksinnlegg, så får du det nok til.''

prøver igjen

Annonse

Gjest en fnutt

Ja, var ikke det et brukandes ord kanskje ;) Ikke alltid at vokabularet strekker til når man skal gjøre ting i all hast. Men det ser ut til at det holdt for å kommunisere oppskrifta, go da er jeg fornøyd.

Joda, sikkert brukandes, men "folk flest" bruker fnutt og ikke fjutt :) Så hvis du omtaler det fnutt skjønner i alle fall folk som driver litt med data hva du mener også uten at du viser tegnet '

Eller fnutter (som jeg tror er vesentlig mye mere brukt om det tegnet)

Takk. Det var noe som ligna i hvert fall :)

Er redd for at mine beskrivelser av både tekniske og praktiske ting består av mange ord som "fjutter" og "dingser". Men det går jo an å lære seg de riktige ordene etterhvert.

Annonse

Gjest Megler Smekk

vel, den helt korrekte betegnelsen er vel apostrof :)

''vel, den helt korrekte betegnelsen er vel apostrof :)''

Ja, er det egentlig det? Ifølge wikipedia korrekturavdelingen.no har apostrof ascii-kode 146: http://www.korrekturavdelingen.no/K4apostrof.htm

Det tegnet man må bruke for å quote her, har ascii-kode 39 (som du finner på tasten med stjerne på, til høyre for æ).

Gjest en fnutt

''vel, den helt korrekte betegnelsen er vel apostrof :)''

Ja, er det egentlig det? Ifølge wikipedia korrekturavdelingen.no har apostrof ascii-kode 146: http://www.korrekturavdelingen.no/K4apostrof.htm

Det tegnet man må bruke for å quote her, har ascii-kode 39 (som du finner på tasten med stjerne på, til høyre for æ).

Ja, så sannlig. Der står det at det heter fot, gitt :)

Hehe, blir det da at man skal sette inn to føtter? Eller to foter? Hmm... Tror jeg holder meg til fnutt, jeg. Dette ble komplisert ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...