Gå til innhold

DOL

Gjest urimelig!!

Anbefalte innlegg

Gjest Moderator
Skrevet

Doktoronlines psykiatriforum har til hensikt å bidra konstruktivt i forhold til mennesker med psykiske lidelser. Det er ikke ment som en arena for hemningsløs utagering. Vi vil oppfordre deg til å forsøke å begrense omfanget av denne typen innlegg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Moderator
Skrevet

Det er vel ikke så rart at noen er så psykisk syke at det kommer noen "hysteriske skrik" her inne vel? Verre er det når den som er psykisk syk blir gjort narr av og mobbet av sjalue mennesker som mener den psyke får for mye oppmerksomhet.

Dette er jo et psykiatrisk forum og den som ikke tåler å se at noen søker hjelp og maser til de "ser lyset" må holde seg unna, eller begynne å søke hjelp selv.

Du fremmer synspunkter som er i samsvar med redaksjonens oppfatning :-)

Gjest mozilla
Skrevet

Det var bra å høre. Måtte bare få det ut :-)

Skrevet

Jaha, men hvorfor sletter dere ikke de mobbetrådene da? De stygge, ekle kommentarene fra meg og andre står der fremdeles.

Hva er vitsen? Mobbing er stygt!!!

Gjest Moderator
Skrevet

Jaha, men hvorfor sletter dere ikke de mobbetrådene da? De stygge, ekle kommentarene fra meg og andre står der fremdeles.

Hva er vitsen? Mobbing er stygt!!!

''Mobbing er stygt!!!

''

Hvis du innser dette, hvorfor tillater du deg da å drive med det?

Skrevet

''Mobbing er stygt!!!

''

Som du sikkert vet kan "problemadferd" ha mange årsaker. Jeg skal her forsøke å peke på noe som kan være årsaken hos meg.

For det første: Jeg forstår og vet og har blitt opplært til at mobbing er stygt, ondt og ødeleggende. Har til og med selv vært et offer for mobbing gjennom hele grunnskolen. Så jeg _vet_ og forstår at mobbing er stygt.

2) Jeg er til tider ustabil i humøret som skyldes psykisk sykdom. Jeg er "snill som et lam" (tro det eller ei) i RL. Men her på nett er det liksom lettere å ytre seg og svare folk stygt fordi jeg gjemmer meg bak et tastatur og ingen vet hvem jeg er. I RL er jeg unnvikende og feig og havner aldri i trøbbel med noen. På nett er jeg en litt annen person. (Dessverre. Men tror flere har det sånn?)

3) Jeg innser hva jeg har gjort, plages av dårlig samvittighet og ber om unnskyldning.

Selvsagt må jeg også vise at jeg har forandret meg, over tid. Og jeg prøver.

Til slutt: Jeg skrev ikke dette for å unnskylde oppførselen min, men for å forsøke å forklare den. Slik jeg trodde du spurte om.

Mobbing er forkastelig, og jeg mener det!

hidi, the scorpion
Skrevet

Som du sikkert vet kan "problemadferd" ha mange årsaker. Jeg skal her forsøke å peke på noe som kan være årsaken hos meg.

For det første: Jeg forstår og vet og har blitt opplært til at mobbing er stygt, ondt og ødeleggende. Har til og med selv vært et offer for mobbing gjennom hele grunnskolen. Så jeg _vet_ og forstår at mobbing er stygt.

2) Jeg er til tider ustabil i humøret som skyldes psykisk sykdom. Jeg er "snill som et lam" (tro det eller ei) i RL. Men her på nett er det liksom lettere å ytre seg og svare folk stygt fordi jeg gjemmer meg bak et tastatur og ingen vet hvem jeg er. I RL er jeg unnvikende og feig og havner aldri i trøbbel med noen. På nett er jeg en litt annen person. (Dessverre. Men tror flere har det sånn?)

3) Jeg innser hva jeg har gjort, plages av dårlig samvittighet og ber om unnskyldning.

Til slutt: Jeg skrev ikke dette for å unnskylde oppførselen min, men for å forsøke å forklare den. Slik jeg trodde du spurte om.

Du har bedt om unnskyldning fra henne, og hun tilga deg. Synes ikke du skal slite noe mer med det. Synes faktisk webmaster var uvanlig streng mot deg.

Vi er alle bare mennesker, med våre feil og mangler, og alt vi kan gjøre er å strebe etter å bli bedre, noe du viser vilje til;)

Så gå med hodet løftet videre på DOL, og spre dine kunnskaper med oss.

Klem

Skrevet

Du har bedt om unnskyldning fra henne, og hun tilga deg. Synes ikke du skal slite noe mer med det. Synes faktisk webmaster var uvanlig streng mot deg.

Vi er alle bare mennesker, med våre feil og mangler, og alt vi kan gjøre er å strebe etter å bli bedre, noe du viser vilje til;)

Så gå med hodet løftet videre på DOL, og spre dine kunnskaper med oss.

Klem

Takk, hidi! :-) Nå gav du meg faktisk litt trøst her jeg sitter. Ble veldig lei meg i sta...

Men med mine ekle kommentarer til folk her inne så har også mine ord gjort andre lei seg.

Webmaster vet nok om masse annet også som ikke bare gjelder denne spesielle saken.

Men skal skjerpe meg.

Gjest trist jente
Skrevet

Dette var et flott innlegg! Ærlig og oppriktig

hidi, the scorpion
Skrevet

Takk, hidi! :-) Nå gav du meg faktisk litt trøst her jeg sitter. Ble veldig lei meg i sta...

Men med mine ekle kommentarer til folk her inne så har også mine ord gjort andre lei seg.

Webmaster vet nok om masse annet også som ikke bare gjelder denne spesielle saken.

Men skal skjerpe meg.

Tror ikke webmaster tar gamle synder i betraktning!

Ikke tenk mer på det, signaturløs, vi setter uansett pris på dine meninger;)

Skrevet

''Mobbing er stygt!!!

''

''Hvis du innser dette, hvorfor tillater du deg da å drive med det?

– Webmaster, tilsyn''

Men hvorfor stiller du et spørsmål til meg som du ikke gidder å følge opp ved å svare?

Gjest trist jente
Skrevet

''Hvis du innser dette, hvorfor tillater du deg da å drive med det?

– Webmaster, tilsyn''

Men hvorfor stiller du et spørsmål til meg som du ikke gidder å følge opp ved å svare?

Det kan være mange grunner til at webmaster ikke har svart. Jeg oppfattet spørsmålene retoriske og oppfordring til refleksjon rundt egen atferd- det var min tolkning.

En annen grunn kan være at han ikke konstant sitter på DOL og overvåker alle svar og innlegg.

Sikkert mange andre grunner også.

Prøv å ikke tenk mer på dette. Alle kan si og gjøre dumme ting. Da er det greit å si unnskyld også kan man gå videre.

Skrevet

''Mobbing er stygt!!!

''

Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hvorfor i huleste gadd jeg å svare på ditt?

Gjest Moderator
Skrevet

Tror ikke webmaster tar gamle synder i betraktning!

Ikke tenk mer på det, signaturløs, vi setter uansett pris på dine meninger;)

Webmaster tar nok av og til også gamle synder i betraktning.

Foreslår at alle nå legger den siste tiden bak seg og går sammen om å bruke psykiatriforumet på en god måte :-)

Gjest Moderator
Skrevet

Du gir en god beskrivelse av ulike typer årsaker som kan medføre en type atferd som vi oppfatter som problematisk her på doktoronline, når det blir mye av det.

Vår oppgave er å jobbe for at psykiatriforumet ikke er et sted for utagering i dårlige episoder, men derimot en arena hvor konstruktiv atferd (både for den enkelte og for forumet som helhet) dominerer.

Av og til finner vi det nødvendig å sette tydelige grenser for hva vi aksepterer. På hvilken måte det skal gjøres, kan alltid diskuteres. I denne omgangen har jeg forsøkt å formidle til deg at du må skjerpe deg i forhold til hvordan du har brukt dol den siste måneden. Du, som andre, må også ta ansvar for de innlegg som du poster, og kan ikke forvente at vi "rydder opp" etter deg. Når det er sagt, så synes jeg det innlegget som jeg nå besvarer, tydelig viser at du har forutsetninger for å kunne bruke dol mer konstruktivt, og det er du også velkommen til å gjøre.

Håper du synes dette svaret var mer oppklarende.

Skrevet

Du gir en god beskrivelse av ulike typer årsaker som kan medføre en type atferd som vi oppfatter som problematisk her på doktoronline, når det blir mye av det.

Vår oppgave er å jobbe for at psykiatriforumet ikke er et sted for utagering i dårlige episoder, men derimot en arena hvor konstruktiv atferd (både for den enkelte og for forumet som helhet) dominerer.

Av og til finner vi det nødvendig å sette tydelige grenser for hva vi aksepterer. På hvilken måte det skal gjøres, kan alltid diskuteres. I denne omgangen har jeg forsøkt å formidle til deg at du må skjerpe deg i forhold til hvordan du har brukt dol den siste måneden. Du, som andre, må også ta ansvar for de innlegg som du poster, og kan ikke forvente at vi "rydder opp" etter deg. Når det er sagt, så synes jeg det innlegget som jeg nå besvarer, tydelig viser at du har forutsetninger for å kunne bruke dol mer konstruktivt, og det er du også velkommen til å gjøre.

Håper du synes dette svaret var mer oppklarende.

Ok, den er grei! :-)

Gjest urimelig!!
Skrevet

Ok, den er grei! :-)

hvor lenge varer det denne gangen da????

Gjest Moderator
Skrevet

hvor lenge varer det denne gangen da????

Du er også en av dem vi nå vil oppfordre om å avslutte den form for utagering du de siste uker har holdt på med på dol. Nok er nok.

Vi ønsker ikke at enkelte brukere skal få forsure forumet gjennom konfliktskapende atferd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...