Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange har svært lave trygdeinntekter som gjør det vanskelig for å det til å gå rundt. Det kan bety mye med litt ekstra inntekt, og at en samtidig holder på med noe som en kan trives med. En skal jo ikke gjøre det tungre en det er for at det kan kunne fungere for de trygdede også.

Jeg mener bare at om man kan jobbe 1G, så har man ikke behov for full uførytelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener bare at om man kan jobbe 1G, så har man ikke behov for full uførytelse.

Kravet til uførtrygd er 50% retusert p.g.a. skade eller lyte. Det er nok fordi de regner ut fra en skal være i en heltidsjobb. Når en er 50% redusert, så kan en ikke gå i en full jobb, for en skal ha noe livs kvalitet i tillegg også, til f.eks familien. De som ikke er trygded, som går i full jobb har det i tillegg. Så regnestykket er ikke et så enkelt som du legger det frem der :-)

Gjest er ikke det greit da?
Skrevet

Nå skal en ha krefter til å gjøre andre ting også. Som å ta seg av ungene sine. Det er dessverre slik at en ikke kan velge uføregrad selv. En kan ikke bli 70 % uføretrygdet til eksempel. Da må en være 50% eller helt uføretrygdet. Ingenting i mellom i følge min saksbehandler. Så for de som kunne vært friskmeldt i en liten prosent til, er det fint at de kan få tjent litt mer.

Jeg er ikke frisk nok til full jobb. Men jeg hadde kanskje klart å tjene 1G i tillegg. Synes du ikke jeg skal få det?

Skrevet

Nå skal en ha krefter til å gjøre andre ting også. Som å ta seg av ungene sine. Det er dessverre slik at en ikke kan velge uføregrad selv. En kan ikke bli 70 % uføretrygdet til eksempel. Da må en være 50% eller helt uføretrygdet. Ingenting i mellom i følge min saksbehandler. Så for de som kunne vært friskmeldt i en liten prosent til, er det fint at de kan få tjent litt mer.

Jeg er ikke frisk nok til full jobb. Men jeg hadde kanskje klart å tjene 1G i tillegg. Synes du ikke jeg skal få det?

Joda, regler er regler. Og har man krav og rett på det, så gjerne for meg. :-)

Og hvis det også er sånn at det kun er 50% ufør eller 100%, så skjønner jeg det egentlig veldig godt. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...