Gå til innhold

nhd/andre. 50% uførestønad

Anbefalte innlegg

Gjest hvagjørjeeg
Skrevet

Jeg leste linken om sykemelding, og føler meg litt mislykket som ikke

klarer å jobbe fullt.

Selv går jeg på 50% tidsbegrenset uførestønad, og det nærmer seg

at stønadsperioden er over. Jeg begynner å bli stresset med tanken

på hva det da blir.

Jeg har nå en 50% stilling som jeg trives i og fungerer i. Den er

forutsigbar og stabil, noe som er viktig for meg. Jeg fungerer

dårligere når det blir ustabilt rundt meg. Jeg har

ikke høyere stilling å gå til og vet heller ikke om jeg vil klare 100%.

Før jeg fikk uførestønad hadde jeg en veldig ustabil arbeidssituasjon som

er mye av grunnen til at jeg ble sykemeldt. Må jeg begynne i full

stilling er det den ustabile arbeidssituasjonen jeg kommer til å falle

tilbake til, og da vet jeg at det er stor sannsynlighet for at det går galt

igjen, og jeg er redd for å synke så langt ned igjen, at jeg ikke vil

klare å jobbe det jeg gjør nå.

Er det ikke bedre å fortsette som nå, når det fungerer så bra, eller

bør jeg ta sjansen, med stor sannsynlighet for å bli verre?

Jeg tenker

mye på det for tiden og er redd jeg ikke skal få fortsette med uførestønad, samtidig

som jeg har dårlig samvittighet for å være en belastning for samfunnet.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er en sterk tilhenger av slike ordninger som du har nå for de som har mer varige plager. Jeg synes du skal gå sterkt inn for at ordningen skal forlenges.

Gjest hvagjørjeeg
Skrevet

Jeg er en sterk tilhenger av slike ordninger som du har nå for de som har mer varige plager. Jeg synes du skal gå sterkt inn for at ordningen skal forlenges.

Takk

Gjest d lønner seg å jobbe litt
Skrevet

om man fungerer fint i 60 prosent, men kjenner at det er nok, at for hver prosent man øker, så øker også sjansen for at man faller tilbake eller at man ikke oppnår stabilitet.

Blir man tunget til å øke enda mer for å teste ut arbeidskapasiteten, eller holder det at man sier det?

Gjest xbellax
Skrevet

Forleng perioden, uten tvil. Det du skal gjøre er å få med deg søknaden fra NAV (om TU) og fylle den ut, beskriv konkret hvordan hverdagen din er nå i forhold til 100%, beskriv hvilken forskjell det er for deg. Det skal komme en ny ordning nå med rehab og TU og attføring mener jeg å huske, alt samlet i en pott og jeg husker ikke i farten hva den nye betegnelsen er men dette spiller jo ingen rolle for deg jeg, kjør på og be om forlengelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...