Gjest hvagjørjeeg Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg leste linken om sykemelding, og føler meg litt mislykket som ikke klarer å jobbe fullt. Selv går jeg på 50% tidsbegrenset uførestønad, og det nærmer seg at stønadsperioden er over. Jeg begynner å bli stresset med tanken på hva det da blir. Jeg har nå en 50% stilling som jeg trives i og fungerer i. Den er forutsigbar og stabil, noe som er viktig for meg. Jeg fungerer dårligere når det blir ustabilt rundt meg. Jeg har ikke høyere stilling å gå til og vet heller ikke om jeg vil klare 100%. Før jeg fikk uførestønad hadde jeg en veldig ustabil arbeidssituasjon som er mye av grunnen til at jeg ble sykemeldt. Må jeg begynne i full stilling er det den ustabile arbeidssituasjonen jeg kommer til å falle tilbake til, og da vet jeg at det er stor sannsynlighet for at det går galt igjen, og jeg er redd for å synke så langt ned igjen, at jeg ikke vil klare å jobbe det jeg gjør nå. Er det ikke bedre å fortsette som nå, når det fungerer så bra, eller bør jeg ta sjansen, med stor sannsynlighet for å bli verre? Jeg tenker mye på det for tiden og er redd jeg ikke skal få fortsette med uførestønad, samtidig som jeg har dårlig samvittighet for å være en belastning for samfunnet. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er en sterk tilhenger av slike ordninger som du har nå for de som har mer varige plager. Jeg synes du skal gå sterkt inn for at ordningen skal forlenges. 0 Siter
Gjest hvagjørjeeg Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er en sterk tilhenger av slike ordninger som du har nå for de som har mer varige plager. Jeg synes du skal gå sterkt inn for at ordningen skal forlenges. Takk 0 Siter
Gjest d lønner seg å jobbe litt Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg er en sterk tilhenger av slike ordninger som du har nå for de som har mer varige plager. Jeg synes du skal gå sterkt inn for at ordningen skal forlenges. om man fungerer fint i 60 prosent, men kjenner at det er nok, at for hver prosent man øker, så øker også sjansen for at man faller tilbake eller at man ikke oppnår stabilitet. Blir man tunget til å øke enda mer for å teste ut arbeidskapasiteten, eller holder det at man sier det? 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Forleng perioden, uten tvil. Det du skal gjøre er å få med deg søknaden fra NAV (om TU) og fylle den ut, beskriv konkret hvordan hverdagen din er nå i forhold til 100%, beskriv hvilken forskjell det er for deg. Det skal komme en ny ordning nå med rehab og TU og attføring mener jeg å huske, alt samlet i en pott og jeg husker ikke i farten hva den nye betegnelsen er men dette spiller jo ingen rolle for deg jeg, kjør på og be om forlengelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.