Gå til innhold

Leverskadet? NHD

Anbefalte innlegg

Gjest nikkiDD
Skrevet

En kaotisk dag kombinert med alt for mye drama, følelser, angst, stress, feber og så sterke menstruasjonssenter. førte til at jeg i løpet av dagen hadde puttet i meg ti paracetter. Etter jobb 5-6 sobriler, 6 bokser øl og 2 imovner.

Jeg ringte giftinformasjonssentralen da jeg begynte å tenke alt jeg hadde hatt i meg og nesten ikke greide å stå oppreist. De ba meg ringe 113 fordi faren var at jeg kunne slutte å puste ved inntak av så store mengder piller kombinert med alkohol.

Jeg ringte 113, og ble så kontaktet av en lege som var mest opptatt av hvorfor jeg hadde tatt medisinene og så kritisere meg for å være så dum.

Jeg sa til slutt: Jeg greier ikke holde meg våken lenger, dauer jeg så dauer jeg. Jeg gir f. Hun sa "Prøv å sov" og jeg slengte på.

Heldigvis våkner jeg i dag igjen, men har vært vanvittig slapp, kvalm og svimmel i hele dag. Måtte gå hjem fra jobb.... gi opp handlerunden jeg hadde planer om for jeg trodde jeg skulle besvime på kjøpesenteret.

Kan jeg ha fått noen permanente skader etter dette inntaket? Har ikke hatt feber i dag...

Videoannonse
Annonse
Gjest trist jente
Skrevet

Jeg er ikke lege, men det var ikke så mange pillene du tok. Å kombinere med alkohol gir deg de symptomene du beskriver.

At du fikk kjeft for å ta ansvar er helt på jordet! Det var helt riktig av deg å ta kontakt med giftsentralen og ambulanse. Det kunne jo vært farlig.

Men ta det med ro nå, det er ikke farlig.

Gjest Nikki DD
Skrevet

Du har ikke fått en leverskade.

Ja, jeg ble skikkelig opprørt og nedbrutt også da en dame brøt inn i samtalen med AMK-sentralen. En kjerring sa plutselig "Hvorfor gjør du noe så idiotisk. Dette er ikke akkurat første gangen da xxxx".

Da begynte jeg å skrike og svarte at ja, jeg har tatt overdoser i panikk før. En gang for sju måneder siden.

"Hvorfor tok du alle pille da når du vet det er farlig?"

Jeg begynte å gråte, og ga henne hele forklaringen med influensa, sterke menstruasjonssmerte etterpå, at onkelen min p 60 år plutselig døde i dag, og at jeg trengte p roe meg ned med øl.

Da svarte hun igjen at jeg burde tatt kontak med legen på dagtid, men etter at jeg skrek tuilbake at det er jævlig vanskelig å få kontakt med legen min uten faste timer. Nytter ikke be han ringe meg utenom timene, for det skjer aldri. Kontordamene bare sukker at han har det så travelt når jeg forsøker. So yea!

Men men. Skal klare å å legge dette bak meg også.

Gjest trist jente
Skrevet

Ja, jeg ble skikkelig opprørt og nedbrutt også da en dame brøt inn i samtalen med AMK-sentralen. En kjerring sa plutselig "Hvorfor gjør du noe så idiotisk. Dette er ikke akkurat første gangen da xxxx".

Da begynte jeg å skrike og svarte at ja, jeg har tatt overdoser i panikk før. En gang for sju måneder siden.

Jeg begynte å gråte, og ga henne hele forklaringen med influensa, sterke menstruasjonssmerte etterpå, at onkelen min p 60 år plutselig døde i dag, og at jeg trengte p roe meg ned med øl.

Da svarte hun igjen at jeg burde tatt kontak med legen på dagtid, men etter at jeg skrek tuilbake at det er jævlig vanskelig å få kontakt med legen min uten faste timer. Nytter ikke be han ringe meg utenom timene, for det skjer aldri. Kontordamene bare sukker at han har det så travelt når jeg forsøker. So yea!

Nå blir jeg så utrolig provosert. Du tar ansvar og får bare kjeft. Ingen som har det bra tar overdoser, du følte deg dårlig ergo kontakte legevakt. Alle VET at man ikke skal ta overdose, men det gjøres likevel.. Hun har ingen rett til å snakke til deg slik!

Selvfølgelig burde man kontakte lege på dagtid men man kan vel ikke akkurat styre når panikken tar overhånd. Det er ikke så lett å kun være syk i passende kontortid..

Om det derimot er et gjentagende mønster stiller det seg annerledes, men man skal likevel bli møtt med respekt.

Gjest Challenges
Skrevet

Alkoholikere som har drukket tett i mange år kan skade leveren, men selv da kan den reparere seg selv. Du trenger ikke å være bekymret.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har ikke fått leverskade. Slappheten er nok bakfyll på alkohol og benzo.

Gjest Provosert av usaklige ansatte
Skrevet

Det der med å kontakte lege på dagtid, er utrolig vanskelig når en er plaget av panikkangst og andre psykiske tilstander. Det er venting og venting og venting, og en har jo ikke krefter til det. Og så blir det brukt mot en! Skulle tro de ikke hadde greie på psykdom!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...