Gå til innhold

Bør jeg prøve Wellbutrin?

Anbefalte innlegg

Gjest vinterdeprimert
Skrevet

Etter et par episoder med depresjon i vinterhalvåret, ble jeg i fjor høst enig med legen min om å starte på Cipralex rutinemessig i oktober hvert år, og å slutte ved påsketider.

Jeg gjorde det i fjor, og det virket ok mot depresjonen. Men utpå våren ble jeg totalt utslitt. Legen tok prøver, men fant ikke noe galt, og mente det kunne være en bivirkning av medisinen. I tillegg kom ikke min vanlige energi utpå vårparten, jeg har i hele sommer følt meg mye mer "flat" enn vanlig.

Nå merker jeg at trettheten, konsentrasjonsvanskene og tiltaksløsheten kommer sigende igjen, sammen med en liten uro. Og jeg har ikke noe lyst på mer Cipralex, hvis prisen er tretthet og manglende livslyst om sommeren. Samtidig skal jeg fungere i jobb og familie.

Så nå er jeg usikker på hva jeg bør gjøre, og siden det er fastlegen min som følger meg opp, tenkte jeg at jeg skulle få en mer kvalifisert mening før timen om noen uker.

Videoannonse
Annonse
Gjest vinterdeprimert
Skrevet

jeg er en smart person. Ikke bruk ssri.

Det er jeg også, derfor legger jeg liten vekt på råd av denne typen fra vilt fremmede på internett.

Gjest hva med å prøve det?
Skrevet

Selv har jeg og andre i familien min god effekt av lysterapilampe i denne perioden. Gir mer energi, hjelper på depresjon og tiltaksløshet, lite energi.

Gjest vinterdeprimert
Skrevet

Selv har jeg og andre i familien min god effekt av lysterapilampe i denne perioden. Gir mer energi, hjelper på depresjon og tiltaksløshet, lite energi.

Jeg har, og bruker så mye jeg kan, men det er vanskelig å kombinere med jobb.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

jeg er en smart person. Ikke bruk ssri.

Wellbutrin er ikke SSRI.

Skrevet

Hvis du blir dårlig av å slutte på Cipralex om våren så kan du jo gå på den hele året?

Gjest vinterdeprimert
Skrevet

Kan en god dagsdose d-vitaminer være et forsøk verdt, evnt et tillegg hvis du velger medisin.

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6185332

Jeg tar tran, jern og b-vitaminer. Jeg spiser sunt, mye grønnsaker. Jeg trener regelmessig, og går 40 minutter hver dag.

Til tider kjennes det som å balansere på en knivsegg, jeg må gjøre alt riktig hele tiden for ikke å ramle av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...