Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det står i begynnelsen av timen "godkjent av" betyr det at det er godkjent for utlevering av psykologen, eller er det bltt redigert av andre og psykologen, men har godkjent innholdet til utlevering ?

Finnes det ting i journalene som de kan holde hemmelig for pasienten, som de da kan ha tatt bort før utlevering av journalene?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du spør minst om to ulike ting.

En journal skrives. Det leses korrektur før den endelig godkjennes og ikke kan rettes. Journalnotatet er ikke endelig før en person som har myndighet til det har godkjent det.

Det finnes noen få unntak hvor journalopplysninger kan holdes unna pasienten. Jeg godkjenner all utlevering av journal ved vår avdeling. Jeg har aldri holdt noe skjult i de siste 8 årene hvor jeg har hatt denne oppgaven. Jeg tror det samme er praksis også andre steder.

Skrevet

PS! Starten var slurvete skrevet,så jeg retter litt på den med denne.

1. Når det står i begynnelsen av timen "godkjent av" betyr det at den er godkjent for utlevering av psykologen, eller er det blitt redigert av andre, men psykologen har godkjent innholdet til utlevering ?

2. Finnes det ting i journalene som de kan holde hemmelig for pasienten, som de kan ha tatt bort før utlevering av journalene?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

PS! Starten var slurvete skrevet,så jeg retter litt på den med denne.

1. Når det står i begynnelsen av timen "godkjent av" betyr det at den er godkjent for utlevering av psykologen, eller er det blitt redigert av andre, men psykologen har godkjent innholdet til utlevering ?

2. Finnes det ting i journalene som de kan holde hemmelig for pasienten, som de kan ha tatt bort før utlevering av journalene?

1 og 2: Journalen redigeres aldri før utlevering.

Skrevet

Du spør minst om to ulike ting.

En journal skrives. Det leses korrektur før den endelig godkjennes og ikke kan rettes. Journalnotatet er ikke endelig før en person som har myndighet til det har godkjent det.

Det finnes noen få unntak hvor journalopplysninger kan holdes unna pasienten. Jeg godkjenner all utlevering av journal ved vår avdeling. Jeg har aldri holdt noe skjult i de siste 8 årene hvor jeg har hatt denne oppgaven. Jeg tror det samme er praksis også andre steder.

Takk, da skal jeg studere den 45 siders journalen litt nærmere

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...