Gå til innhold

Var jeg for ærlig?

Anbefalte innlegg

Gjest engsteligengstelig.
Skrevet

Jeg er veldig urolig nå etter en terapitime, har pratet om frykten for å bli avhengig av terapi og pasientrollen. At terapeuten og det stedet rett og slett blir for viktig. Snakket om det nå og er livredd for at terapeuten min vil mene at jeg må avslutte behandlingen.

Mener selv at jeg nyttiggjør meg av terapien men samtidig ser jeg faresignalene med frykten for avslutning etc og avhengighetsforholdet mitt. Jeg sliter med dette i rl også når jeg knytter meg til noen så blir det ofte vanskelig for meg. Jeg er nemlig livredd for avvisning og det skjer i terapirommet også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første psykologer gjør når de får vite sånt er at de avslutter terapien uken etter.......eller nei! Selvfølgelig ikke. Nå har du jo noe å jobbe med i terapirommet som også kan generaliseres til rl.

Skrevet

Jeg synes det var veldig modig! Og nyttig for behandlingen!

Hvis behandleren mener at dere bør avslutte behandlingen basert på dette så er det ingen dyktig behandler... Jeg tror heller at behandleren vil tenke mer på dette når dere en gang i fremtiden skal avslutte, at det gjøres gradvis og at du vet om det i en lang stund på forhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...