Gå til innhold

Wellbutrin ved psykologisk depresjon - NHD

Anbefalte innlegg

Gjest åpline
Skrevet

Det har vært mye snakk om Wellbutrin her på forumet i det siste. Det har gjort at jeg blir nysgjerrig på om det kunne være verdt et forsøk for meg.

Jeg er 27 år og har vært deprimert i mange år. Det ble utløst av en hendelse, men selv om jeg nå har kommet over den er jeg fortsatt deprimert. Fungerer til tider nesten 100 % og til tider 0 %, dvs. sykemeldt og evt. innlagt. Mye suicidale tanker. Jeg har prøvd Cipralex, Zoloft, Tolvon og flere andre AD, i tillegg til Trilafon, Seroquel og Lamictal uten at jeg har hatt noen særlig effekt av noen av dem. Bortsett fra Seroquel som demper de negative tankene.

Har fått beskjed om at jeg har en psykologisk depresjon og at det ikke er noen vits i å prøve flere medisiner. Likevel har jeg ikke helt gitt opp håpet om å finne en medisin som kan hjelpe. Tror du det er noen vits i å forsøke Wellbutrin? Har du evt. andre forslag?

Ett spørsmål til: Jeg så i Felleskatalogen på Wellbutrin og der står det: "tidligere eller nåværende bulimi eller anorexia nervosa" under kontraindikasjoner. Hva kommer det av? Jeg har slitt med bulimi i mange år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsøk wellbutrin. Legemiddelfirmane er pliktig til å oppgi alle innrapportere bivirkninger. Det er mange gærninger som skriver klager.

Gjest surikatt
Skrevet

Hei, har du prøve ECT? Det hjalp meg i tillegg til samtaler med psykiater og medisinene Trilafon og Cymbalta.

Gjest åpline
Skrevet

Hei, har du prøve ECT? Det hjalp meg i tillegg til samtaler med psykiater og medisinene Trilafon og Cymbalta.

Takk for svar! Ja, jeg har prøvd ECT, men virkningen var svært kortvarig... Har også gått flere år i terapi hos forskjellige terapeuter.

Gjest surikatt
Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg har prøvd ECT, men virkningen var svært kortvarig... Har også gått flere år i terapi hos forskjellige terapeuter.

Ikke gi opp! Jeg har vært gjennom noe liknende. Måtte prøve veldig mange medisiner før jeg fant en kombinasjon som holdt meg frisk etter ECT. Etter ca. 4 år med prøving og feiling har jeg funnet noe som fungerer for meg. Du må stå på og ikke gi opp håpe at du også skal ha et godt liv.

Gjest åpline
Skrevet

Ikke gi opp! Jeg har vært gjennom noe liknende. Måtte prøve veldig mange medisiner før jeg fant en kombinasjon som holdt meg frisk etter ECT. Etter ca. 4 år med prøving og feiling har jeg funnet noe som fungerer for meg. Du må stå på og ikke gi opp håpe at du også skal ha et godt liv.

Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...