Gå til innhold

Vinterdepresjon

Gjest gå i hi kanskje?

Anbefalte innlegg

Gjest gå i hi kanskje?
Skrevet

Holder på å sovne for vinteren (skjer hvert år). Er det noen vitaminer eller noe som kan hjelpe? Er bipolar og er alltid våken om sommeren. Mistenker at lyset har veldig mye og si her. Vil da tilskudd av D-vitaminer kunne hjelpe f.eks? Sover allerede 14 timer i døgnet og er konstant trett.

Videoannonse
Annonse
Gjest trist jente
Skrevet

lyslampe?

sitte og lese foran den 30 min daglig.

Gjest gå i hi kanskje?
Skrevet

lyslampe?

sitte og lese foran den 30 min daglig.

Har tenkt tanken, men behandler er ikke positiv til dette da jeg er bipolar. Men hvis jeg passer på veldig kanskje..?

Gjest trist jente
Skrevet

Har tenkt tanken, men behandler er ikke positiv til dette da jeg er bipolar. Men hvis jeg passer på veldig kanskje..?

Ikke gjør det hvis behandler har frarådet deg det.

Må finnes andre løsninger, men er litt tom akkurat nå merker jeg.

Gjest imzedimze
Skrevet

På sykehuset jeg tilhører så _anbefaler_ behandlere lyslampe til bipolare som sliter med å våkne på vinteren.

Gjest gå i hi kanskje?
Skrevet

D-vitamintilskudd i vinterhalvåret burde hele landets befolkning ta, jeg tar hele året og doserer høyere høst/vinter/vår.

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6185332

Kler meg naken og setter meg i sola i en halv time pr dag istedet for 50 spiseskjeer tran ihvertfall, æsj!!

Gjest gå i hi kanskje?
Skrevet

På sykehuset jeg tilhører så _anbefaler_ behandlere lyslampe til bipolare som sliter med å våkne på vinteren.

Takk for opplysningen, vurderer å kjøpe meg en sånn lampe ja. Er litt dyre da, men når om den virker litt er det jo verdt pengene.

Gjest gå i hi kanskje?
Skrevet

D-vitaminer er lurt,det forebygger mye det ;-)

Ja, har bestemt meg for å spise D-vitaminer, ta sol, sitte naken ute i solen en halv time hver dag osv,osv :-). Merkelig om ikke jeg skulle våkne en gang...

Gjest imzedimze
Skrevet

Takk for opplysningen, vurderer å kjøpe meg en sånn lampe ja. Er litt dyre da, men når om den virker litt er det jo verdt pengene.

Vi får låne dem gratis fra sykehuset.

Gjest gå i hi kanskje?
Skrevet

Vi får låne dem gratis fra sykehuset.

Javel, dette tilbudet tror jeg ikke finnes her. Lurer på om solarium kan virke også?

Gjest Maniana
Skrevet

Ja, har bestemt meg for å spise D-vitaminer, ta sol, sitte naken ute i solen en halv time hver dag osv,osv :-). Merkelig om ikke jeg skulle våkne en gang...

Hehe,der fikk du sagt det :-D

Skrevet

Kler meg naken og setter meg i sola i en halv time pr dag istedet for 50 spiseskjeer tran ihvertfall, æsj!!

Det hjelper lite å sitte i sola naken på denne årstiden, så alternativ kan du kjøpe denne på apoteket, så du slipper å fryse på stumpen og andre steder ;) Den smaker ingenting og gjør samme nytta som tran i forhold til d-vitamin. Ta gjerne flere om dagen. Alternativt kjøp d-vitamin fra utenlandske leverandører, billigere og høyere dose i en tablett. Dette er som å spise soooooooool :)

http://www.nycomed.no/no/Menu/Produkter/Produkter1/Nycoplus+D-vitamin+10+ug/

Gjest imzedimze
Skrevet

Javel, dette tilbudet tror jeg ikke finnes her. Lurer på om solarium kan virke også?

tror ikke solariumsstråler påvirker serotoninet, slik lyslampa skal gjøre

føflekkreft er hundre prosent dødelig om det rekker spre seg også, så jeg ville heller kjøpt en lyslampe=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...