Gå til innhold

Lamictal tyggetabletter smaker ikke godt.

Anbefalte innlegg

Gjest khaosan
Skrevet

100 mg tygget smaker helt jævlig. Eneste årsak til å gjøre dette må være mangel på drikke. paracetamolsmak med sukettaroma.

Videoannonse
Annonse
Gjest imzedimze
Skrevet

lamictal fungerer kun som brekningsmiddel for meg=)

Gjest MedicNerd
Skrevet

lamictal fungerer kun som brekningsmiddel for meg=)

Enig med dere begge. Lamictal smaker dritt. Dønn syntetisk solbær. Jeg er meget rask med å svelge de så de ikke begynner å løse seg opp i kjeften på meg. Finnes de i andre former enn oppløselige tab? Jeg går ut i fra at det er et påfunn de har gjort for de som liksom har vondt for å svelge en tablett, eller for å få barn til å ta det... Vellykket er det ikke!

Caloni Makaroni
Skrevet

Enig med dere begge. Lamictal smaker dritt. Dønn syntetisk solbær. Jeg er meget rask med å svelge de så de ikke begynner å løse seg opp i kjeften på meg. Finnes de i andre former enn oppløselige tab? Jeg går ut i fra at det er et påfunn de har gjort for de som liksom har vondt for å svelge en tablett, eller for å få barn til å ta det... Vellykket er det ikke!

Jeg forstår det heller ikke. Det verste er at GlaxoSmithKline HAR medisinen i vanlig ikke-oppløselige tabletter, men det er ikke godkjent for blå resept! Jeg sendte en mail til dem en gang, men ble ikke klok på svaret.

Fatter ikke hvordan det har seg at når et firma lager to former av samme medikament, så er det bare det ene som er på blåresept.

Man kan ble legen om å skrive ut resept på tabletter uten solbærsmak, men da må man betale selv. Man kan søke om å få det godkjent, men jeg og en til jeg vet om har gjort det, og begge fått avslag.

Gjest MedicNerd
Skrevet

Jeg forstår det heller ikke. Det verste er at GlaxoSmithKline HAR medisinen i vanlig ikke-oppløselige tabletter, men det er ikke godkjent for blå resept! Jeg sendte en mail til dem en gang, men ble ikke klok på svaret.

Fatter ikke hvordan det har seg at når et firma lager to former av samme medikament, så er det bare det ene som er på blåresept.

Man kan ble legen om å skrive ut resept på tabletter uten solbærsmak, men da må man betale selv. Man kan søke om å få det godkjent, men jeg og en til jeg vet om har gjort det, og begge fått avslag.

Hoedgrunnen til at begge ikke er godkjent for blåresept er nok at det rett og slett blir ansett som for dyrt. Lamictal er et kostbart medikament, så det er jo generika (kopier) de leverer ut nå. GSK har nok funnet på dette med de oppløselige tablettene for at unger, eller andre med problemer med å svelge piller skal få det i seg ved å løse det opp i litt vann.

Gjest imzedimze
Skrevet

Hoedgrunnen til at begge ikke er godkjent for blåresept er nok at det rett og slett blir ansett som for dyrt. Lamictal er et kostbart medikament, så det er jo generika (kopier) de leverer ut nå. GSK har nok funnet på dette med de oppløselige tablettene for at unger, eller andre med problemer med å svelge piller skal få det i seg ved å løse det opp i litt vann.

barn med epilepsi er vel regnet som viktigere å hjelpe enn unge og voksne med bipolar, siden vi må ta oppløselige tabl beregnet for barn.

kjenner en haug med bipolar som ikke orker bruker lamictal og dermed blir dårlige. samfunnet hadde kanskje spart litt penger i lengden på å ha lamictal på blå resept uten smak også.

Ikke alle greie gå årevis på et medikament som gir brekninger.

Selv måtte tannlegen reparere mine tenner for 60 tusen kr pga lamictal som jeg brukte flere år selv om det ga meg brekninger og oppkast.

gudskjelov tåler jeg litium og er stabil på det, men ikke alle tåler litium heller.

Caloni Makaroni
Skrevet

Hm...ikke sikker på om jeg helt forsto deg nå.

GSK lager to utgaver av samme medikament, men bare det ene er på blåresept? At andre fabrikanter kan lage billigere synonympreparater er jo greit nok, men GSK bør vel klare å lage tabletter og oppløselige tabletter til omtrent lik pris?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...