Gå til innhold

Hank von Helvete med nytt angrep på psykiatrien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

Man kommer langt ved å utvise sunn skeptisme i forhold til barn og legemidler. Jeg liker ikke fyren, men 20 millioner barn på ADHD-medisin er da altfor mange!

Gjest Vaniljeyogurt
Skrevet

Man kommer langt ved å utvise sunn skeptisme i forhold til barn og legemidler. Jeg liker ikke fyren, men 20 millioner barn på ADHD-medisin er da altfor mange!

Det er sikkert noen leger som skriver ut medisiner litt for raskt ja, men det er noe annet å si at ADHD er noe som er konstrukert av legemiddelindustrien. De diagnosene jeg har er også noe som er konstruert av legemiddelindustrien også i Hank Von Dust sine øyne.

Gjest imzedimze
Skrevet

han er jo manisk-depressiv sjøl, hvordan hadde han likt det om folk skulle gå ut i media om at det bare er en konstruert sykdom som ikke fins bare for at legemiddelfirma skulle tjene penger?

adhd-medisiner minker jo sjansen for at barn med adhd ender opp som rusmisbrukere, så han har ikke helt gjort leksa si når han sier ritalin fører dem ut i rushelvete...

Gjest khaosan
Skrevet

"ADHD diagnose umulig å stille" Dette er jo renspikka løgn, og som påpek ovenfort fører udiagnostiserte adhd tilfeller ofte til kriminalitet og rus.

Legemiddelindustrien bruker milliarder av dollar på forskning og tid på utvikling og dette er en vinn vinn situasjon om man er sosialist eller kapitalist. Aldri vært noen tilgenger av markedsliberalisme, men i forhold til legemidler tror jeg disse gigantene gangner folket.

Derfor er det provoserende at patent rettighetene er sterkere enn de er. Det bør lønne seg med innovasjon, ikke bare lage kopipreparater som enkelte mindre firmaer gjør.

Selvsagt bør det være mulig å gi dispansasjon i feks u-land, men det blir en litt annen sak.

Gjest khaosan
Skrevet

"ADHD diagnose umulig å stille" Dette er jo renspikka løgn, og som påpek ovenfort fører udiagnostiserte adhd tilfeller ofte til kriminalitet og rus.

Legemiddelindustrien bruker milliarder av dollar på forskning og tid på utvikling og dette er en vinn vinn situasjon om man er sosialist eller kapitalist. Aldri vært noen tilgenger av markedsliberalisme, men i forhold til legemidler tror jeg disse gigantene gangner folket.

Derfor er det provoserende at patent rettighetene er sterkere enn de er. Det bør lønne seg med innovasjon, ikke bare lage kopipreparater som enkelte mindre firmaer gjør.

Selvsagt bør det være mulig å gi dispansasjon i feks u-land, men det blir en litt annen sak.

patentrettigehetene ikke er sterkere mente jeg selvsagt.

Gjest basert på hva?
Skrevet

Det er altfor få set i forhold til hvor mange som er diagnostisert med ADHD. Er det antallet som virker for høyt for deg, eller sitter du med kunnskap om hvor mange diagnostiserte barn det er som statisktisk sett velger medisiner?

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er altfor få set i forhold til hvor mange som er diagnostisert med ADHD. Er det antallet som virker for høyt for deg, eller sitter du med kunnskap om hvor mange diagnostiserte barn det er som statisktisk sett velger medisiner?

Jeg tror ADHD er altfor overdiagnotisert.

Gjest Maniana
Skrevet

Enig! Mange som får diagnosen AD/HD har den ikke. Den blir for lett satt på vanlige "umulige" barn,så mange som går rundt med den diagnosen har den ikke!

Skrevet

Jeg tror ADHD er altfor overdiagnotisert.

Det tror jammen meg jeg også..

hidi, the scorpion
Skrevet

Enig! Mange som får diagnosen AD/HD har den ikke. Den blir for lett satt på vanlige "umulige" barn,så mange som går rundt med den diagnosen har den ikke!

Absolutt!

Et barn i min nærmeste familie, kunne lett ha fått den diagnosen, han var et "problembarn", altfor aktiv og altfor mange benbrudd etc, han er i dag pilot;)

Men han var født _før_ diagnosen ble så populær...;) Takker Gud for det!

hidi, the scorpion
Skrevet

Det tror jammen meg jeg også..

Det er jeg helt overbevist om!

Gjest Maniana
Skrevet

Absolutt!

Et barn i min nærmeste familie, kunne lett ha fått den diagnosen, han var et "problembarn", altfor aktiv og altfor mange benbrudd etc, han er i dag pilot;)

Men han var født _før_ diagnosen ble så populær...;) Takker Gud for det!

Akkurat!

Og jeg kjenner flere som har fått diagnosen,men som nå ikke har den lengre. De tar lett feil når det gjelder AD/HD virker det som.

hidi, the scorpion
Skrevet

Akkurat!

Og jeg kjenner flere som har fått diagnosen,men som nå ikke har den lengre. De tar lett feil når det gjelder AD/HD virker det som.

Ja, i mange tilfeller så tror jeg det er foreldrene som presser på, fordi barnet, er mer aktivt enn andre barn....

Det er så man får lyst til å skrike ut: At normale barn er aktive!!!

Skrevet

Ja, i mange tilfeller så tror jeg det er foreldrene som presser på, fordi barnet, er mer aktivt enn andre barn....

Nå får jeg sikkert veldig verbal juling, men jeg tror også at mange tilfeller av feilstilt ADHD-diagnose rett og slett skyldes dårlig oppdragelse.

Gjest Maniana
Skrevet

Ja det ersant,virker som man er altfor kjapp til å slenge ut diagnoser i dag. Merker det på alle slags "vesener",spesiellt skolevesenet kanskje,de vil ha rolige og snille barn. Men ikke alle er det av natur,typisk at alle skal være like...næ har ikke tro på disse vesenene jeg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå får jeg sikkert veldig verbal juling, men jeg tror også at mange tilfeller av feilstilt ADHD-diagnose rett og slett skyldes dårlig oppdragelse.

Selvfølgelig er det sant! Dårlige foreldre gir dårlige signaler til ungene sine, men de foreldrene ønsker ikke å være ansvarlig for noe, heller ikke for barna sine:(

Både leger og psykiatrikere, er skyldige for ikke å stille elendige foreldre til veggs!

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja det ersant,virker som man er altfor kjapp til å slenge ut diagnoser i dag. Merker det på alle slags "vesener",spesiellt skolevesenet kanskje,de vil ha rolige og snille barn. Men ikke alle er det av natur,typisk at alle skal være like...næ har ikke tro på disse vesenene jeg.

Det er jo ikke dermed sagt at alle diagnoser er feil!

Når det gjelder medisinering av barn, bør en være ytterst forsiktig, man vet altfor lite om komplikasjoner senere i livet!

De gir barn narkotika!

Gjest Maniana
Skrevet

Det er jo ikke dermed sagt at alle diagnoser er feil!

Når det gjelder medisinering av barn, bør en være ytterst forsiktig, man vet altfor lite om komplikasjoner senere i livet!

De gir barn narkotika!

''Det er jo ikke dermed sagt at alle diagnoser er feil! ''

På ingen måte...men mange er det,er ikke lett å diagnostisere barn,det skjønner jo alle men ikke vits i å slenge ut diagnoser...da er det bedre at de sier det som det er..nemlig "vi vet ikke".

Har mistet min tro på BUP!

Ja,de gir barn medisiner de ikke bør ha,men de bruker det jo ikke som rus/narkotika. Det er jo for at de skal få det bedre...eller at folk rundt dem skal få det bedre.

Liker ikke å kalle det narkotika jeg..

Skrevet

Jeg tar han på største alvor og er selv meget skeptisk til diagnostisering og medisinering av barn. 20 mill på medisiner burde være nok til å få opp øynene hos noen og enhver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...