nmj Skrevet 19. august 2001 Del Skrevet 19. august 2001 Hei. Jeg har en sønn på 2 år, som siden fødselen av har vært mye plaga med maven. Han begynte med Nutramigen da han var et par mnd. på grunn av diare og gikk dårlig opp i vekt. Nå har han ikke brukt den på noen mnd. da den plutselig ikke falt i smak lenger. Jeg prøver å være veldig streng, men det er ikke så lett med 3 eldre søsken. Han drikker selvfølgelig ikke melk, og det jeg vet om hvor det er mye melk i.Desverre elsker han brunost, som jeg leste om her ikke er bra. Han er fortsatt plaga med mye diare. Den er fettete/slimete. Ellers har han et forferdelig dårlig immunforsvar. Han er "alltid" syk. Går på pencillin konstant føler jeg. Det går sjeldent mere enn en mnd. uten at det feiler han noe. Da er det mest streptokokker det gjelder, men også andre infeksjoner. Kan det ha noen sammenheng med allergi?? Han var mye plaga med astma før, men det var da han var rundt året, og virker bra nå. (Fikk høre av fysoterapauten at han har "Fuglebryst", hva betyr det?) For 1 1/2 år siden målte vi PH-verdien hannes, som viste seg å være altfor høy. Han fikk da Losec for det. Bør den måles igjen? For et halvt år siden viste en blodprøve at blodprosenten hannes var veldig lav. Han skriker seg også bort ofte. Dette ble kanskje litt mye, men jeg vet ikke, kanskje det har noen sammenheng??? Hva bør gjøres? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33622-melkeallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sisin Skrevet 19. august 2001 Del Skrevet 19. august 2001 Har en datter som har hatt refluks og har gått på Losec i 18 mnd. Vi fikk høre fra legen at det er ganske vanlig at de er mye plaget med luftveisinfeksjoner og infeksjoner generellt. Dette har jeg også hørt av andre foreldre med barn som har refluks. Noen barn har også plager som astma, pga det sure innholdet i oppstøtene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33622-melkeallergi/#findComment-130501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
coral Skrevet 19. august 2001 Del Skrevet 19. august 2001 Heisann! Hyppige penicilinkurer gir også mageproblemer som diare. Penicilinen ødelegger tarmfloraen , så dette kan også ha en sammenheng med hyppige og løse avføringer. Vi har hatt kjempegod erfaring med homeopat medisiner. Både for å styrke imunforsvaret og slippe alfor mange penicilinkurer. Så det anbefales på det sterkeste å prøve. De har gode resultater på behandling av div infeksjoner og kan bygge opp igjen immunforsvaret. Vi hadde ikke tro på denne type behandling i begynnelsen, men nå tyr vi til homeopat med en gang det er noe på gang. Skjekk bare at homeopaten er medlem av Homeopatenes landsforbund da er du sikker å få skikkelig veiledning. De mener jo også at legemedisinen skal brukes om de ikke kan hjelpe ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33622-melkeallergi/#findComment-130528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 20. august 2001 Del Skrevet 20. august 2001 Kjære nmj Det er klart at alle plagene gutten din har godt kan ha en sammenheng. Om diareen har sammenheng med alle infeksjonene og penicillinkurene eller er pga en melkeintoleranse er umulig å si uten at han undersøkes nærmere. Astmasymptomene kan henge sammen med refluksen (lav pH i spiserøret ved måling), men kan også henge sammen med en allergi f.eks. Refluksen må undersøkes med ny pH-måling etter noen måneder på Losec. Det er noen småbarn med stadige luftveisinfeksjoner som blir mye bedre når de får faste astmamedisiner en periode. Jeg synes du skal ta dette opp med barnelegen og få en vurdering på om gutten din har en behandlingstrengende astma. Når det gjelder en mulig melkeintoleranse så bør dette også utredes - hvis han ikke har melkeintoleranse er det jo viktig at han får melk både i maten og ellers. Har han f.eks. en laktoseintoleranse (ikke tåler melkesukker) er brunost det verste han kan spise, den inneholder mye laktose mens gul ost nesten er fri for laktose. Snakk med barnelegen om dette også. Jeg regner med at du har kontakt med en barnelege siden du har vært til pH-måling med gutten din. Lykke til videre og kom tilbake hvis dette ble uklart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33622-melkeallergi/#findComment-130724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.