Gå til innhold

Hjelp:(

Gjest forferdelig nå

Anbefalte innlegg

Gjest forferdelig nå
Skrevet

Jeg tror jeg har fått en depresjon. I sommer tok jeg abort. Det var et fryktelig vanskelig valg men verken jeg eller kjæresten min er i en situasjon nå hvor vi ønsket å få barn og derfor ble det til den avgjørelsen. Jeg sliter med dette enda, for noen uker siden fikk jeg vite at kjæresten har vært utro og løget til meg gjennom lang tid, det er nylig blitt slutt mellom oss. Det er helt for jævlig, jeg takler det ikke. Det blir altfor mye for meg, jeg klarer ikke de minste gjøremål en gang. Jeg studerer og er for tiden i praksis med to uker igjen, jeg har det så vondt at jeg holder ikke ut tanken på å møte opp på mandag for jeg bare gråter HELE tiden og kan ikke konsentrere meg om noe. Jeg vurderer å gå til legen mandag for evt å få noe mot depresjon.

Hva skal jeg gjøre? bør jeg tvinge meg i praksis? jeg føler ikke at jeg klarer, men det går jo bare utover meg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil det ikke være bedre for deg å komme deg ut og få noe annet å tenke på enn å sitte inne og grine?

Ikke ødelegg utdannelsen din og fremtiden din på grunn av denne tosken! Du er sterk og klarer deg fint uten en slik tufs som har gått bak ryggen din!

Skrevet

Slike hendelser som du har vært gjennom gjør noe med deg. Vet ikke hvor gammel du er, men det er viktig å komme til legen, slik at du kan få hjelp til å bearbeide dette. Hvis du ikke har hatt noen psykiske plager før denne aborten, så er stor mulighet for at du klarer å takle dette, slik at du ikke utvikler PTSD

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er en livskrise. Det håndteres best ved raskest mulig å vende tilbake til det vanlige livet med arbeid og andre aktiviteter.

Gjest forferdelig nå
Skrevet