Gå til innhold

Depresjon og alle rare symptomer?

Anbefalte innlegg

Gjest hun som går i hi
Skrevet

Jeg har mange ganger nektet for at jeg har depresjoner. Dette fordi jeg er har så forb..... mange fysiske symptomer alltid. Er dette vanlig hos andre med depresjoner også?

Jeg er slapp, forferdelig trett, sykdoms/influensalignende følelse, mister all tiltakslyst, alt blir likegyldig, er sikker på jeg har kreft eller en annen alvorlig, dødelig sykdom, mavesmerter, orker ikke å være sosial, er sosial pga at andre mennesker ønsker kontakt, tror det er medisinene som gjør meg så syk osv, osv.

Men jeg er ikke trist, ikke spesielt suicidal (selv om det kan skje etterhvert), jeg er vel heller apatisk på en måte, må liksom ta i for å smile.

Flere som er sånn? Er dette helt sikkert depresjon, hva annet kan det være? Alle blodprøver pleier å være fine når jeg får det sånn. Sint er jeg også, fordi jeg ønsker ikke dette en gang til. Men denne helv... vinteren kommer jeg meg vel ikke bort ifra. Skulle vært født som trekkfugl, eller innfødt i Afrika. Ser jo at dette kunne medført endel problemer også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er typiske symptomer på depresjon, men det med dødelig sykdom og kreft, tror jeg nok ikke er så typisk, men du var ikke trist sa du ?

Har fått vite i psykiatrien at en må også være trist for å ha en typisk depresjon. Jeg var heller ikke trist nok, mer som du, men har diagnosen dystymi.

Kommer disse psykiske og fysiske plagene samlet på samme tid i perioder, eller er det der sånn hele tiden omtrent ?

Gjest imzedimze
Skrevet

Det er typiske symptomer på depresjon, men det med dødelig sykdom og kreft, tror jeg nok ikke er så typisk, men du var ikke trist sa du ?

Har fått vite i psykiatrien at en må også være trist for å ha en typisk depresjon. Jeg var heller ikke trist nok, mer som du, men har diagnosen dystymi.

Kommer disse psykiske og fysiske plagene samlet på samme tid i perioder, eller er det der sånn hele tiden omtrent ?

ifølge sånn kurs for bipolare/deprimert jeg gikk på, så er det å tro/frykte en er alvorlig syk vanlig når en er deprimert

Skrevet

ifølge sånn kurs for bipolare/deprimert jeg gikk på, så er det å tro/frykte en er alvorlig syk vanlig når en er deprimert

Ja vel. Men da er det vel mer snakk om at en "tror" en at en føler smerte ? Er det slik med deg ?

Etter min depresjon, så flatet følelsene mine ut, ingen følelser, ingen glede, ingen verdsattelse,mistet sultfølelsen, ikke sexlyst, fikk mageproblemer men ikke hodeverk. Ellers så hadde jeg ingen smerter i kroppen so kom etter depresjonen. Hadde aldri følelsen av at jeg var alvorlig fysisk syk, men da vet jeg at også det kan være symtomer.

Gjest imzedimze
Skrevet

Ja vel. Men da er det vel mer snakk om at en "tror" en at en føler smerte ? Er det slik med deg ?

Etter min depresjon, så flatet følelsene mine ut, ingen følelser, ingen glede, ingen verdsattelse,mistet sultfølelsen, ikke sexlyst, fikk mageproblemer men ikke hodeverk. Ellers så hadde jeg ingen smerter i kroppen so kom etter depresjonen. Hadde aldri følelsen av at jeg var alvorlig fysisk syk, men da vet jeg at også det kan være symtomer.

smerter og verk i kroppen er også vanlig hos deprimerte.

er vel ikke noe en "tror". smerte er smerte.

Skrevet

smerter og verk i kroppen er også vanlig hos deprimerte.

er vel ikke noe en "tror". smerte er smerte.

Beklager, jeg så at jeg hadde skrevet feil. Jeg mente at en kan tro at en kan ha en alvorlig sykdom, ikke tro at en føler smerte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...