Gå til innhold

Ser dere det samme som meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikveldogså
Skrevet

Hallo! Du som enda ikke har skjønt at åndeverdenen faktisk eksisterer, at det finnes onde og gode ånder, burde egentlig bare holde kjeften din.

En dag vil du nemlig se at det stemmer at Jesus er den sterkeste av alle krefter! Og dine kne må bøyes og din tunge bekjenne at Jesus er Herre!

Faktisk! Vet du ikke tror på meg, men den dagen det skjer håper jeg du tenker tilbake på dette svaret og innser at det var riktig det jeg sa.

Lykke til i din fortapte verden! Hadde DU brukt hue` så hadde du ikke vært så innmari ignorant i forhold til slike ting.

Du tar jo helt av? Vedkommende skriver inn på et psyk forum, kanskje litt mer nærliggende å tenke på tidligere sykdommer enn å bedrive onde ånder.

Du høres nesten helt syk ut selv?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• signaturløs

14

• Nils Håvard Dahl, psykiater

6

• frosken

2

• FGT

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du tar jo helt av? Vedkommende skriver inn på et psyk forum, kanskje litt mer nærliggende å tenke på tidligere sykdommer enn å bedrive onde ånder.

Du høres nesten helt syk ut selv?

Ja, jeg er syk, og det på flere enn èn måte.

Skrevet

Nå er ikke jeg helt frisk, men det tror jeg ikke du heller er?

Du er nok ikke sà syk som enkelte her nei.

Gjest Ikveldogså
Skrevet

Ja, jeg er syk, og det på flere enn èn måte.

Ja det er tydelig for å si det sånn. Jeg håper du får god hjelp.

Skrevet

Ja det er tydelig for å si det sånn. Jeg håper du får god hjelp.

Det håper jeg virkelig du også får.

Gjest i løvens tegn!!
Skrevet

Hallo! Du som enda ikke har skjønt at åndeverdenen faktisk eksisterer, at det finnes onde og gode ånder, burde egentlig bare holde kjeften din.

En dag vil du nemlig se at det stemmer at Jesus er den sterkeste av alle krefter! Og dine kne må bøyes og din tunge bekjenne at Jesus er Herre!

Faktisk! Vet du ikke tror på meg, men den dagen det skjer håper jeg du tenker tilbake på dette svaret og innser at det var riktig det jeg sa.

Lykke til i din fortapte verden! Hadde DU brukt hue` så hadde du ikke vært så innmari ignorant i forhold til slike ting.

så,så, ro Dem nå ned!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tenker du også at jeg burde ha mere AP nå?

Ja, jeg synes du bør øke dosen AP.

Gjest Konkret tenkning
Skrevet

Ja, Jesus er den sterkeste av alle krefter på jorden.

Hvorfor? Jo, fordi han var et menneske som ikke dømte andre, som tilga selv de ondeste handlinger. Et menneske som ga kjærlighet til de rundt seg uansett.

Han er symbolet på det beste i oss mennesker, det største- som vil gi en bedre verden, på jorden. En verden uten ondskap.

Så, ja, du har rett. Størst av alt er kjærligheten- Gud.

Gjest historika
Skrevet

Hvorfor? Jo, fordi han var et menneske som ikke dømte andre, som tilga selv de ondeste handlinger. Et menneske som ga kjærlighet til de rundt seg uansett.

Han er symbolet på det beste i oss mennesker, det største- som vil gi en bedre verden, på jorden. En verden uten ondskap.

Mener du at hvis jeg ber nok til Gud så vil dette forsvinne? Hvorfor skulle nå jeg ha det slik, og ikke alle andre? Har jeg gjort noe galt mener du?

Skrevet

''Ja, Jesus er den sterkeste av alle krefter på jorden.

Hvorfor? ''

Fordi Han er Guds egen sønn! Ingenting er umulig for Gud, ei heller for Jesus. Jesus overvant synden, ondskapen og selv døden da han selv døde og stod opp igjen!

Skrevet

Mener du at hvis jeg ber nok til Gud så vil dette forsvinne? Hvorfor skulle nå jeg ha det slik, og ikke alle andre? Har jeg gjort noe galt mener du?

Tillater meg å svare litt på dette. Nei, du har ikke gjort noe galt! Min oppfatning rundt slike ting er "bare" at noen er født mer sensitive for overnaturlige ting enn andre.

I tillegg til medisinbruk og oppfølging hos psykiater skader det sikkert ikke å bli bedt for i tillegg.

Noen opplever det som "geitekillingen som ikke ville bli tellet" når de får spørsmål om eller blir oppfordret til å bli bedt for. Er jo ingenting skummelt ved å bli bedt for! :-) Gud representerer det gode, hvorfor er det da farlig å bevege seg inn i hans nærvær?

Slikt skjønner jeg ikke.

Skrevet

Tillater meg å svare litt på dette. Nei, du har ikke gjort noe galt! Min oppfatning rundt slike ting er "bare" at noen er født mer sensitive for overnaturlige ting enn andre.

I tillegg til medisinbruk og oppfølging hos psykiater skader det sikkert ikke å bli bedt for i tillegg.

Noen opplever det som "geitekillingen som ikke ville bli tellet" når de får spørsmål om eller blir oppfordret til å bli bedt for. Er jo ingenting skummelt ved å bli bedt for! :-) Gud representerer det gode, hvorfor er det da farlig å bevege seg inn i hans nærvær?

Slikt skjønner jeg ikke.

Jeg synes de syke har det ille nok fra før om ikke du skal prakke på dem dette religionstullet!

Gjest historika
Skrevet

''Ja, Jesus er den sterkeste av alle krefter på jorden.

Hvorfor? ''

Fordi Han er Guds egen sønn! Ingenting er umulig for Gud, ei heller for Jesus. Jesus overvant synden, ondskapen og selv døden da han selv døde og stod opp igjen!

Jeg velger å tro at dette ikke har noe med min sykdom å gjøre.

Gjest historika
Skrevet

Jeg synes de syke har det ille nok fra før om ikke du skal prakke på dem dette religionstullet!

Blir jo bare sykere av dette, begynner virkelig å stille spørsmål om alt mulig. Jeg er ikke spesielt religiøs, så ta det med ro. En annen ting er at du blir veldig sensitiv og tar inn alle lyder og "ser" ting som kan skremme vannet av deg.

Da er det også lett å bli påvirket av slike ting. Jeg har enda ikke sett Jesus :)

Skrevet

Hadde du og andre innenfor psykiatrien vært mer åpne for at det finnes overnaturlige ting som f.eks. onde ånder, så kankje dere kunne fått avhjulpet køene med prester og andre kristne.

Og det er vel ingenting galt i det jeg har gjort her? Jeg har bare fortalt og forklart hva jeg tror på. Vi bor også i et "kristent" land og er oppdratt innenfor den kristne tro og lære. Og jeg skal vedde på at du lot barna dine døpe, NHD? Stod de til konfirmasjon i kirken? Giftet du deg i kirken?

Hvis du svarer ja på ett eller flere av disse spørsmålene kan vel ikke kristendommen være SÅ ille for deg som du vil ha det til?

Jeg føler heller ikke at jeg har gjort noe galt når den syke selv spør og jeg svarer.

Skrevet

Hadde du og andre innenfor psykiatrien vært mer åpne for at det finnes overnaturlige ting som f.eks. onde ånder, så kankje dere kunne fått avhjulpet køene med prester og andre kristne.

Og det er vel ingenting galt i det jeg har gjort her? Jeg har bare fortalt og forklart hva jeg tror på. Vi bor også i et "kristent" land og er oppdratt innenfor den kristne tro og lære. Og jeg skal vedde på at du lot barna dine døpe, NHD? Stod de til konfirmasjon i kirken? Giftet du deg i kirken?

Hvis du svarer ja på ett eller flere av disse spørsmålene kan vel ikke kristendommen være SÅ ille for deg som du vil ha det til?

Jeg føler heller ikke at jeg har gjort noe galt når den syke selv spør og jeg svarer.

Og jeg skal vedde på at du lot barna dine døpe, NHD? Nei.

Stod de til konfirmasjon i kirken? Nei.

Giftet du deg i kirken? Nei.

Skrevet

Dessuten prakker jeg ikke på noen noenting. Jeg bare sier ting som vedkommende og du selv garantert har lært på skolen.

Og ingenting galt i å diskutere/utveksle meninger vel?

Men det kan faktisk virke som om du og Webmasterne har gått sammen om å fryse meg ut. Og mange andre her inne.

Så hva skal jeg gjøre? Holde meg borte herfra?

*gråten i halsen*

Skrevet

Og jeg skal vedde på at du lot barna dine døpe, NHD? Nei.

Stod de til konfirmasjon i kirken? Nei.

Giftet du deg i kirken? Nei.

Så bra for deg da. Da er du en av de ærlige og ikke blant hyklerne i dette samfunnet. Det står det respekt av synes jeg.

Skrevet

Dessuten prakker jeg ikke på noen noenting. Jeg bare sier ting som vedkommende og du selv garantert har lært på skolen.

Og ingenting galt i å diskutere/utveksle meninger vel?

Men det kan faktisk virke som om du og Webmasterne har gått sammen om å fryse meg ut. Og mange andre her inne.

Så hva skal jeg gjøre? Holde meg borte herfra?

*gråten i halsen*

Diskuter gjerne religion på åpent forum :-)

Skrevet

Diskuter gjerne religion på åpent forum :-)

Ok, greit det. Men du svarte ikke på spørsmålet mitt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...