Gå til innhold

Bytte NAV-kontor.

Anbefalte innlegg

Gjest NAV-bytte.
Skrevet

Finnes det muligheter til å få bytte NAV-kontor uten å flytte?

Hvordan må jeg i så fall gå frem?

Jeg bor i en større kommune med flere NAV-kontor.

Grunnene til å bytte ønsker jeg ikke å komme inn på her.

Videoannonse
Annonse
Gjest dessverre
Skrevet

''Finnes det muligheter til å få bytte NAV-kontor uten å flytte?''

Nei

Gjest xbellax
Skrevet

Jeg er redd du sitter fast med det kontoret u har, men kan det hjelpe å bytte saksbehandler?

Skrevet

Jo, der er mulig, men krever god begrunnelse. Jeg vet jo ikke hvorfor du ønsker å skifte kontor, men kan komme med noen alternativer her:

1) En del av NAV-brukerne som er misfornøyd, klager på saksbehandleren sin.

NAV-ansatte er underlagt Stortingets lovvedtak og andre direktiver, men i enkelte saker kan det være rom for skjønn (på godt og vondt).

NAV-ansatte skal være profesjonelle, nøytrale og objektive, men i komplekse saker kan enkelte brukere føle at de er utsatt for "trynefaktor" eller "dårlig kjemi".

I så fall kan du søke om ny saksbehandler og begrunne dette saklig og grundig. Har du en uttalelse fra lege eller annet fagpersonell, forsterker det klagen.

2) Jobber du i tett kontakt med et NAV-kontor og føler at din journal påvirker tjenesteforholdet eller er for privat, kan du søke on et settekontor. Igjen vil en fagmessig vurdering styrke saken din.

3) Jobber du i NAV, har du selvfølgelig krav på et settekontor. Dessverre er disse i nabokommunen hvor det sitter nære kolleger... Dette kan du evt påklage, men det tar tid!

Vanskelig å svare deg utover dette uten mer informasjon, lykke til :-)

Skrevet

Jo, der er mulig, men krever god begrunnelse. Jeg vet jo ikke hvorfor du ønsker å skifte kontor, men kan komme med noen alternativer her:

1) En del av NAV-brukerne som er misfornøyd, klager på saksbehandleren sin.

NAV-ansatte er underlagt Stortingets lovvedtak og andre direktiver, men i enkelte saker kan det være rom for skjønn (på godt og vondt).

NAV-ansatte skal være profesjonelle, nøytrale og objektive, men i komplekse saker kan enkelte brukere føle at de er utsatt for "trynefaktor" eller "dårlig kjemi".

I så fall kan du søke om ny saksbehandler og begrunne dette saklig og grundig. Har du en uttalelse fra lege eller annet fagpersonell, forsterker det klagen.

2) Jobber du i tett kontakt med et NAV-kontor og føler at din journal påvirker tjenesteforholdet eller er for privat, kan du søke on et settekontor. Igjen vil en fagmessig vurdering styrke saken din.

3) Jobber du i NAV, har du selvfølgelig krav på et settekontor. Dessverre er disse i nabokommunen hvor det sitter nære kolleger... Dette kan du evt påklage, men det tar tid!

Vanskelig å svare deg utover dette uten mer informasjon, lykke til :-)

PS: Gjelder din misnøye saksbehandlingstid vedr majoriteten av krav / søknader, er nå NAV inndelt i "sentrale" forvaltningsenheter.

NAV lokal har dessverre marginal innflytele på dette. Men du kan kontakte ditt NAV lokal ang spørsmål og hjelp til klage.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...