Gjest NAV-bytte. Skrevet 11. oktober 2009 Skrevet 11. oktober 2009 Finnes det muligheter til å få bytte NAV-kontor uten å flytte? Hvordan må jeg i så fall gå frem? Jeg bor i en større kommune med flere NAV-kontor. Grunnene til å bytte ønsker jeg ikke å komme inn på her. 0 Siter
Gjest dessverre Skrevet 11. oktober 2009 Skrevet 11. oktober 2009 ''Finnes det muligheter til å få bytte NAV-kontor uten å flytte?'' Nei 0 Siter
Gjest xbellax Skrevet 11. oktober 2009 Skrevet 11. oktober 2009 Jeg er redd du sitter fast med det kontoret u har, men kan det hjelpe å bytte saksbehandler? 0 Siter
olivia13 Skrevet 11. oktober 2009 Skrevet 11. oktober 2009 Jo, der er mulig, men krever god begrunnelse. Jeg vet jo ikke hvorfor du ønsker å skifte kontor, men kan komme med noen alternativer her: 1) En del av NAV-brukerne som er misfornøyd, klager på saksbehandleren sin. NAV-ansatte er underlagt Stortingets lovvedtak og andre direktiver, men i enkelte saker kan det være rom for skjønn (på godt og vondt). NAV-ansatte skal være profesjonelle, nøytrale og objektive, men i komplekse saker kan enkelte brukere føle at de er utsatt for "trynefaktor" eller "dårlig kjemi". I så fall kan du søke om ny saksbehandler og begrunne dette saklig og grundig. Har du en uttalelse fra lege eller annet fagpersonell, forsterker det klagen. 2) Jobber du i tett kontakt med et NAV-kontor og føler at din journal påvirker tjenesteforholdet eller er for privat, kan du søke on et settekontor. Igjen vil en fagmessig vurdering styrke saken din. 3) Jobber du i NAV, har du selvfølgelig krav på et settekontor. Dessverre er disse i nabokommunen hvor det sitter nære kolleger... Dette kan du evt påklage, men det tar tid! Vanskelig å svare deg utover dette uten mer informasjon, lykke til :-) 0 Siter
olivia13 Skrevet 11. oktober 2009 Skrevet 11. oktober 2009 Jo, der er mulig, men krever god begrunnelse. Jeg vet jo ikke hvorfor du ønsker å skifte kontor, men kan komme med noen alternativer her: 1) En del av NAV-brukerne som er misfornøyd, klager på saksbehandleren sin. NAV-ansatte er underlagt Stortingets lovvedtak og andre direktiver, men i enkelte saker kan det være rom for skjønn (på godt og vondt). NAV-ansatte skal være profesjonelle, nøytrale og objektive, men i komplekse saker kan enkelte brukere føle at de er utsatt for "trynefaktor" eller "dårlig kjemi". I så fall kan du søke om ny saksbehandler og begrunne dette saklig og grundig. Har du en uttalelse fra lege eller annet fagpersonell, forsterker det klagen. 2) Jobber du i tett kontakt med et NAV-kontor og føler at din journal påvirker tjenesteforholdet eller er for privat, kan du søke on et settekontor. Igjen vil en fagmessig vurdering styrke saken din. 3) Jobber du i NAV, har du selvfølgelig krav på et settekontor. Dessverre er disse i nabokommunen hvor det sitter nære kolleger... Dette kan du evt påklage, men det tar tid! Vanskelig å svare deg utover dette uten mer informasjon, lykke til :-) PS: Gjelder din misnøye saksbehandlingstid vedr majoriteten av krav / søknader, er nå NAV inndelt i "sentrale" forvaltningsenheter. NAV lokal har dessverre marginal innflytele på dette. Men du kan kontakte ditt NAV lokal ang spørsmål og hjelp til klage. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.