Gå til innhold

Virker hodet i morgen?

Gjest syden here i come???

Anbefalte innlegg

Gjest syden here i come???
Skrevet

Jeg kan prate så det preller av meg om det kommer et menneske i nærheten om alt fra bilmotor til meningen med livet, tall og verdenspolitikk. Er det derfor jeg er så ødelagt i hodet nå? Fordi alle prater til og med meg om tusen millioner tema?

Jeg får stadig høre hvor sprudlendes, morsom, stødig og utadvent jeg er. Men samtidig som jeg skulle ønske jeg hadde en stødig klippe ved siden av meg nå, så blir jeg stadig den som alle skal tømme seg for. Blitt et problem at jeg har hukommelse som et leksikon, for mye livserfaring med alt mulig, kombinert med at jeg er glad i folk og ... Alltid noe vettugt å svare.

Jeg som skrev om de høye lydene på fredag. Gjett om jeg ble stresset da en liten familie på søndagstur dumpet inn i huset mitt. Vurderer å ta bussen ut til flyplassen... reise til en solfylt land. Siden jeg ikke har reisefølge føler jeg kanariøyene, eller kypros er tryggest... Har penger til det.... Å jeg er bereist. Vært i i ca. 30 land.

Ønsker bare et knust stille sted, med lys og varme. Jeg fryser så mye gjennom dagene at underleppen min nesten alltid er blå :-( Sjefen har bestillt varmovn til meg, da jeg satt på kontoret i termodress.

Alt skjer fordi jeg ikke greier å balansere mellom arbeid/hvile - Mat/Søvn, alkohol o.s.v Har det siste året kuttet ut medmennesker som har gått meg på nervene... Som min nakromane bror og venninne som har hatt den samme klagesangen i ti år og aldri kommer seg videre.

Herregud hvor jeg filosoferer. Å tiden går fire ganger saktere enn normalt....

Hva gjør jeg når jeg våkner i morgen? Som de siste ørten morgenen griner jeg som regel når jeg våkner. Så prøver jeg å dra på meg optimismen. Men en ting er sikkert. Jeg tør ikke gå på jobb i morgen. For der er det iallefall hundre beskjeder og mas.

Jaiks. Men så vil det også bli mas om hvorfor jeg ikke er til stedes.

Videoannonse
Annonse
Gjest syden here i come?
Skrevet

Meg igjen. Ha ha. Første som svarer på sitt eget innlegg. Vurderer å sove i fjøsen i natt.... Dyr beroliger meg. Men så er jeg samtidig allergisk mot dem... (Moderat). Om jeg tar dobbel dose allergimedisin + kanskje predisolon vil jeg tåle en slik natt da?

Gjest syden here i come?
Skrevet

Dette var ikke så enkelt. Hva tror du kan feile deg ?

Om jeg leser om ulike lidelser, tilstander så passer alt perfekt. Bortsett fra at jeg ikke hallusinerer. Ser eller hører ikke lyder, ting. Det/de er der... men vanvittig merkelig.

I stad ble jeg mistenkelig fordi det ikke var oppdateringer på DOL eller facebook. Lurte på om tiden hadde stoppet opp. Helevete. Hvordan skal jeg få sove i natt når jeg er så giret, har ingen eller noe å roe meg på?

Skrevet

Om jeg leser om ulike lidelser, tilstander så passer alt perfekt. Bortsett fra at jeg ikke hallusinerer. Ser eller hører ikke lyder, ting. Det/de er der... men vanvittig merkelig.

I stad ble jeg mistenkelig fordi det ikke var oppdateringer på DOL eller facebook. Lurte på om tiden hadde stoppet opp. Helevete. Hvordan skal jeg få sove i natt når jeg er så giret, har ingen eller noe å roe meg på?

Du blir lett oppgiret og det bare spinner i hodet ditt, og du får ikke roet deg ned ?

Traff en på psykiatrisk avd. som var slik. Vet ikke om akkurat den episoden kunne gi deg noen assosieringer ? Han fortalte meg at en natt så flyttet et lydanlegg frem og tilbake 20 ganger, han kunne ikke bestemme seg, og hodet bare surret etterpå, det spant og spant sa han. Han var bipolar, men veldig kunnskapsrik.

Faktisk så kan jeg også kjenne meg noe igjen i det der. Har ikke diagnosen bipolar, men trodde det en stund, men har AS

Gjest syden here i come
Skrevet

Du blir lett oppgiret og det bare spinner i hodet ditt, og du får ikke roet deg ned ?

Traff en på psykiatrisk avd. som var slik. Vet ikke om akkurat den episoden kunne gi deg noen assosieringer ? Han fortalte meg at en natt så flyttet et lydanlegg frem og tilbake 20 ganger, han kunne ikke bestemme seg, og hodet bare surret etterpå, det spant og spant sa han. Han var bipolar, men veldig kunnskapsrik.

Faktisk så kan jeg også kjenne meg noe igjen i det der. Har ikke diagnosen bipolar, men trodde det en stund, men har AS

AS? Ansvarlig selskap? Tror jeg har vært slik før.... Tygde zyprexa og ble skjermet fra omgivelsene. Men da ble jeg stresset etter å ha vært innlagt i nærmere to måneder. Ble slitsomt det med... Prat fra pleiere og alle de ulike sjebnene. Var ekkelt å måtte sitte å røyke sammen med deprimerte folk, mens jeg ikke greide å la være å le.

Måtte presisere gang på gang at det ikke var dem jeg lo av... Noen ganger lo jeg så jeg ikke greide å puste. Knakk sammen i kassa på butikken o.s.v...

Til slutt lå jeg på gulvet med milleniumets største hodepine og vrælte.

Gjest imzedimze
Skrevet

Er altfor kaldt på kypros nå, på kveldene, og på hotellene får man jo ikke varme eller dyner.

bare for å nevne det

Gjest syden here i come
Skrevet

Er altfor kaldt på kypros nå, på kveldene, og på hotellene får man jo ikke varme eller dyner.

bare for å nevne det

å? Det bruker nå å ligge tepper i slike skap på charterturer... Var på kypros i mai en gang, og da var det varmt. Men ble sur... fordi jentene skulle bare drikke og sole seg på bassengkanten. Å Gud for en kjedlig tur. Til slutt traff jeg en gjeng nordmenn som jeg ble med ut på dykkertur. Det var høydepunktet, men også dramatisk. Da jeg glapp taket i en rusten stige og ramlet 10 meter ned en klippekant med 30 kilo utstyr på ryggen....

Gikk rett til bunns, men eneste skaden var litt blod på en finger heldigvis...

Uff for en utgreiing.

Gjest imzedimze
Skrevet

å? Det bruker nå å ligge tepper i slike skap på charterturer... Var på kypros i mai en gang, og da var det varmt. Men ble sur... fordi jentene skulle bare drikke og sole seg på bassengkanten. Å Gud for en kjedlig tur. Til slutt traff jeg en gjeng nordmenn som jeg ble med ut på dykkertur. Det var høydepunktet, men også dramatisk. Da jeg glapp taket i en rusten stige og ramlet 10 meter ned en klippekant med 30 kilo utstyr på ryggen....

Gikk rett til bunns, men eneste skaden var litt blod på en finger heldigvis...

Uff for en utgreiing.

ja de har ikke hørt om dyner, men du får ekle tepper som ikke er vasket på mange år.

men vært greit med varmeovn og alt slik,

mai er varmt.

fra april er det kaldt på kveldene, det samme fra slutten av september/oktober som vi er i nå.

du fryser mer i kypros utenfor sesongen enn du gjør i kalde norge, fordi vi har varmere hus...

så dra til gran canaria heller =)

hodet mitt fungerer ikke helt fint for tiden det heller, så jeg aner ikke hva du egentlig spurte om i innlegget ditt og det jeg skriver om kypros er sikkert helt irrelevant...

beklager!

Skrevet

AS? Ansvarlig selskap? Tror jeg har vært slik før.... Tygde zyprexa og ble skjermet fra omgivelsene. Men da ble jeg stresset etter å ha vært innlagt i nærmere to måneder. Ble slitsomt det med... Prat fra pleiere og alle de ulike sjebnene. Var ekkelt å måtte sitte å røyke sammen med deprimerte folk, mens jeg ikke greide å la være å le.

Måtte presisere gang på gang at det ikke var dem jeg lo av... Noen ganger lo jeg så jeg ikke greide å puste. Knakk sammen i kassa på butikken o.s.v...

AS, forkortelse for Asperger syndrom

Gjest imzedimze
Skrevet

"Han var bipolar, men veldig kunnskapsrik."

MEN? er vel ikke noe men det :)

er da ikke uvanlig at bipolare ikke er kunnskapsrike.

=)

ler

Gjest imzedimze
Skrevet

=)

ler

ble med et ikke for mye der.

Skrevet

Først trodde jeg du var en kvinne, men når jeg leste dette innlegget igjen, så tror jeg du er en mann ?

Skrevet

=)

ler

Riktig, det var slik jeg mente som du skrev her, er inoe "men"

Skrevet

=)

ler

Ja nå ser jeg det, jeg trodde at jeg skrev "med" men så skrev jeg "men" Takk for du gjorde meg oppmersom på det, selv om det ikke er den alle største feilen jeg har gjort :-)

Skrevet

ble med et ikke for mye der.

"Med" mye kunnskap, selvfølgelig, ja

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...