Gå til innhold

Fanget hjemme

Gjest hva no? Hvordan sove?????

Anbefalte innlegg

Gjest hva no? Hvordan sove?????
Skrevet

Jeg kommer meg ikke bort eller vekk for å få fred. Greier ikke slappe av selv om jeg er så trøtt at jeg har problemer med å holde øynene åpne. Sovnet under en fjellhylle for kanskje ti minutter tidligere i dag, men våknet av sinnsyke smerter i hjertet. Gikk over og kom meg ned.

Brukt en hel dag på å komme meg til legesenteret. Legen ba meg løpe ned på apoteket rett før stengetid for å hente medisiner. Jeg ble veldig skeptisk, men gikk med på det mot at han ringte ned slik at det bare var å hente medisinene og løpe ut...

Men straks jeg var innenfor døren kom en mann, klemte meg, spurte hvordan det gikk og sa jeg var blitt tynn. Jeg ble så skiplet fordi jeg kjente ikke han igjen (Kom på det etterpå). Så innenfor døren på apoteket er det lang kø. Jeg blir ståendes kanskje et par minutter, så løper jeg ut igjen med alle øyner i nakken. Der sier en eldre mann jeg heller ikke kjenner noe rart til meg.

Så kommer jeg hjem og hunden min er forsvunnet. Fikk en opptur da jeg fikk telefon om at en kollega hadde funnet henne på arbeidsplassen min. Merkelig... Har aldri stukket av før. Vet hun hvor jeg jobber? Letet hunden etter meg?

Så kommer en bil og snirkler rundt huset. En nabo... og så to ungdommer....I tilegg telefoner, selgere..... Det blir bare for mye. Vil bare bort og vekk. Banner årstiden. Ser ut som et spørsmålstegn når folk snakker... Og jeg føler meg som en idiot etterpå.

Jeg må vekk i morgen. Kan få avløser hit. Men disse forbannende medisinene... Et eller annet billigmerke jeg kom til å bli trøtt av.

Snakket med en sykepleier... hun ga meg inn. Ba meg skjerpe meg. Ta ansvar for meg selv og dyrene mine. Men det var ikke jeg som slapp løs hunden. Å de har alle fått maten sin i dag.

Men det er nå så forbannet komplisert når jeg nærmest blir overfallt straks jeg er på kjøpesenteret. Ville bare pile inn og ut. Men det går ikke. Når jeg tenker meg om er det alltid kø på apoteket....

Jeg fikk valget mellom å løpe på apoteket eller vente på hjemmesykepleien i morgen. Valgte det første, men det gikk ikke :-(

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er det et spørsmål her?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...