Gå til innhold

Er dette mye truxal?

Anbefalte innlegg

Gjest historika
Skrevet

Har truxal evt. medisin som jeg bruker når jeg ikke får sove/får mere symptomer. Tok 100 mg igår kveld og sov veldig dårlig siste natt. Er fortsatt lys våken etter å ha tatt 100 mg truxal tilsammen idag.

På glasset står det 25 mg ved behov. Jeg har før tatt 100 mg for søvn så det er ikke noe nytt, men kan jeg ta mere og hvor mye? Tror jeg trenger å sove så jeg ikke blir verre enn jeg er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig mye. Men er det da det rette medikamentet for deg? Jeg måtte legge meg ned etter å ha tatt 25 mg. Og jeg er en storvokst kar. Men folk reagerer forskjellig.

Gjest historika
Skrevet

Det er ikke farlig mye. Men er det da det rette medikamentet for deg? Jeg måtte legge meg ned etter å ha tatt 25 mg. Og jeg er en storvokst kar. Men folk reagerer forskjellig.

Hei, jeg vet ikke hva som er riktig, men det er det eneste jeg har tilgjengelig i tillegg til sobril. Den siste vil jeg nødig ta. Må liksom ha mere av truxal når jeg er sykere, tåler ganske mye når jeg får masse symptomer. Vet ikke hva som skal til for å få sove nå.?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Av truxal kan en ta store doser uten at det er farlig så lenge en har trappet opp og de lavere dosene ikke virker.

Gjest historika
Skrevet

Av truxal kan en ta store doser uten at det er farlig så lenge en har trappet opp og de lavere dosene ikke virker.

Jeg har ikke trappet om denne gangen. Tok 100 mg i går kveld, men de virker liksom ikke? Må jeg trappe opp videre nå da, mener du? Hvor mye i gangen?

Skrevet

Jeg har ikke trappet om denne gangen. Tok 100 mg i går kveld, men de virker liksom ikke? Må jeg trappe opp videre nå da, mener du? Hvor mye i gangen?

Det jeg mener er: Det er ikke farlig å ta 150 mg om en har prøvd ut 100 mg uten særlig effekt. Men jeg anbefaler ingen (jomfruelige) å starte direkte på 150 mg.

Ja, du kan øke med 50 mg per kveld inntil 400 mg.

Gjest historika
Skrevet

Det jeg mener er: Det er ikke farlig å ta 150 mg om en har prøvd ut 100 mg uten særlig effekt. Men jeg anbefaler ingen (jomfruelige) å starte direkte på 150 mg.

Ja, du kan øke med 50 mg per kveld inntil 400 mg.

Takk for opplysningene. Da er det altså sånn at søvnvirkningen avtar etterhvert som jeg bruker dem og øker dosen? Det har jeg merket faktisk.

Skrevet

Takk for opplysningene. Da er det altså sånn at søvnvirkningen avtar etterhvert som jeg bruker dem og øker dosen? Det har jeg merket faktisk.

Eller at det er noe med grunnsykdommen som forverres. Du bør vurderes på nytt av legen din.

Skrevet

Hei, jeg vet ikke hva som er riktig, men det er det eneste jeg har tilgjengelig i tillegg til sobril. Den siste vil jeg nødig ta. Må liksom ha mere av truxal når jeg er sykere, tåler ganske mye når jeg får masse symptomer. Vet ikke hva som skal til for å få sove nå.?

Har du vallergan liggende?

Gjest historika
Skrevet

Eller at det er noe med grunnsykdommen som forverres. Du bør vurderes på nytt av legen din.

Kanskje det..vet ikke jeg. Har vurdert om jeg skulle ringe idag, men har vært så bra i lang tid og sa det til behandler siste uke. Sa faktisk ifra at jeg ikke trengte timer på lenge selv om jeg merket forverringen allerede da. Prøvde å være sånn (falsk) positiv og tenke at dette er problemer som sikkert alle andre også har, at jeg syter bare og at de har mange flere enn meg å behandle osv.

Hm. Kanskje tenkte jeg feil her. Litt kipt å ringe nå da, virker som jeg har løyet på meg noe, føler meg veldig skyldig oppe i det hele.

Skrevet

Kanskje det..vet ikke jeg. Har vurdert om jeg skulle ringe idag, men har vært så bra i lang tid og sa det til behandler siste uke. Sa faktisk ifra at jeg ikke trengte timer på lenge selv om jeg merket forverringen allerede da. Prøvde å være sånn (falsk) positiv og tenke at dette er problemer som sikkert alle andre også har, at jeg syter bare og at de har mange flere enn meg å behandle osv.

Hm. Kanskje tenkte jeg feil her. Litt kipt å ringe nå da, virker som jeg har løyet på meg noe, føler meg veldig skyldig oppe i det hele.

Det er aldri kjipt å på en konstruktiv måte søke hjelp hos legen sin. Ring i morgen.

Gjest historika
Skrevet

Har du vallergan liggende?

Der minnet du meg faktisk på noe. Har noen atarax fra tidligere, kom ikke på at disse var for søvn. Det kan jeg vel prøve.

Gjest historika
Skrevet

Det er aldri kjipt å på en konstruktiv måte søke hjelp hos legen sin. Ring i morgen.

Takk, skal prøve det. Er redd for å få kjeft, alt går rett inn i "margen" på meg. Noe som heter å "ta det som en mann."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...