Gå til innhold

Deppa av å lese om depresjoner?

Anbefalte innlegg

Gjest Shunyata
Skrevet

Jeg selv blir ofte deprimert av å lese/høre om andre folks depresjoner...

Ikke at det er noe galt i at andre skriver/snakker... og får ut sine egne tanker om vonde ting...det skal de fortsette med...

Jeg bruker også noen ganger selv å skrive/snakke selv om tunge ting...og kanskje andre blir deppa av å høre meg...

Hvor stor påvirkningskraft i negativ retning har vi på hverandre når det gjelder deperasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Depresjon er ikke det samme som å være (midlertidig) lei seg.

Skrevet

Depresjon er smittsomt. Det bør man tenke på når man omgås andre mennesker.

Gjest shunyata
Skrevet

Depresjon er smittsomt. Det bør man tenke på når man omgås andre mennesker.

Den erfaringen har jeg også...

Tjo og hei tilbake =)

Skrevet

Tror ikke det er så mye negativt med det, hvis flere har behov å snakke om depresjonen sinn. Det kan være godt å høre at en ikke står alene om dette, for det er det mange som gjør. Men selv om om dette forumet ikke er det best egnet sted til det, så er det jo bedre en ingen ting.

Gjest shunyata
Skrevet

Tror ikke det er så mye negativt med det, hvis flere har behov å snakke om depresjonen sinn. Det kan være godt å høre at en ikke står alene om dette, for det er det mange som gjør. Men selv om om dette forumet ikke er det best egnet sted til det, så er det jo bedre en ingen ting.

Jeg tror det er viktig at den deprimerte får snakke ut hva som tynger h*n...men tror også det er vikig at h*n ikke blir i den "tyngende tilstanden" ...som en lett blir i når en snakker om problemene sine...

Da blir en lett værende i gjørma uten å komme seg opp...

Tror det er greit å ta en kjapp "dukkert" i gjørma...men lurt å komme seg fort ut av "gjørmebadet"...

Da er det lettere å se at det faktisk er noe godt omkring en... =)

Skrevet

Jeg tror det er viktig at den deprimerte får snakke ut hva som tynger h*n...men tror også det er vikig at h*n ikke blir i den "tyngende tilstanden" ...som en lett blir i når en snakker om problemene sine...

Da blir en lett værende i gjørma uten å komme seg opp...

Tror det er greit å ta en kjapp "dukkert" i gjørma...men lurt å komme seg fort ut av "gjørmebadet"...

Da er det lettere å se at det faktisk er noe godt omkring en... =)

Ja, så er det viktig å vite at at den du åpner deg for, er noen som oppriktig bryr seg om hvordan du har det. Dette forumet vet en aldri hva av nedbrytende svar eller tanger andre kommer med. Men mange har også mye posetivt å komme med, om det ikke hjelper så mye, så er det bra med alle positive tilbakemeldninger, uansett. En må gå veldig forsiktig frem når en skal prøve å oppmuntere en som er deprimert i det virkelige liv, men her trenger ikke folk å ta det så alvorlig, som vi tydelig også ser. Hvis en er i en sårbar vanskelig periode, eller er veldig følsom person, så vil jeg være forsiktig med å åpne deg for mye her om dine innerste følelser. Mange ganger så er ikke den som plages klar over hvor mye skade et negativt svar kan ha sånn i øyeblikket.

Caloni Makaroni
Skrevet

Da jeg var deprimert selv, kunne jeg bli mer deprimert av DOL. Rett etter at jeg var blitt frisk/symptomfri holdt jeg meg unna psykiatriforumet, fordi det ga meg mange minner, og jeg var redd for tilbakefall. Nå gjør det meg ingenting å lese her lenger. Så for min del tror jeg at jeg takler fint å høre om depresjoner NÅ, men mens jeg var psyk selv, eller hadde det nært på meg, da taklet jeg det ikke så godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...