Gjest Noen som har prøvd dette? Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Noen som har erfaring med dette? Blir det ført journal? 0 Siter
Orio Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Det blir ført journal for all behandling. Hvor detaljert journalen er kan variere fra behandler til behandler. Jeg har hatt god nytte av kognitiv terapi og kan absolutt anbefale det. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Uansett terapiform skal det føres journal fra hver time. 0 Siter
Gjest khaosan Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Uansett terapiform skal det føres journal fra hver time. Må alt man sier journalføres? Eller bare kort det som er mest relevant. Det hender jo at man har behov for å utrykke ting man nødvendigvis ikke vil skal arkiveres. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 Må alt man sier journalføres? Eller bare kort det som er mest relevant. Det hender jo at man har behov for å utrykke ting man nødvendigvis ikke vil skal arkiveres. Journalen er ikke et diktat av alt som sies i timen. Den er et sammendrag over de viktigste tema. I tilelgg en del formalia som: Diagnostiske vurderinger, vurdering av endring, medisinering og dens endringer, sykemeldinger. 0 Siter
Gjest Noen som har prøvd dette? Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Det blir ført journal for all behandling. Hvor detaljert journalen er kan variere fra behandler til behandler. Jeg har hatt god nytte av kognitiv terapi og kan absolutt anbefale det. Kan du fortelle litt mere om dette? Hvordan det virker osv. 0 Siter
Orio Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Kan du fortelle litt mere om dette? Hvordan det virker osv. Det dreier seg om se sammenhengen mellom tanker og følelser, at tankene styrer følelsene, og selv om vi ikke kan bestemme hva vi skal føle kan vi velge hvordan vi vil tenke (og på den måten styre følelsene). Jeg kjenner at jeg ikke klarer å forklare det så bra nå, men kjøp eller lån boka "Sjef i eget liv", der får du en god innføring på en forståelig måte, sammen med konkrete tips til hvordan du kan bruke det. 0 Siter
Gjest shunyata Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Det dreier seg om se sammenhengen mellom tanker og følelser, at tankene styrer følelsene, og selv om vi ikke kan bestemme hva vi skal føle kan vi velge hvordan vi vil tenke (og på den måten styre følelsene). Jeg kjenner at jeg ikke klarer å forklare det så bra nå, men kjøp eller lån boka "Sjef i eget liv", der får du en god innføring på en forståelig måte, sammen med konkrete tips til hvordan du kan bruke det. Anbefaler også denne boka: "Den indre samtalen,kognitiv terapi i praksis" av Torkil Berge og Arne Repål 0 Siter
Gjest Noen som har prøvd dette? Skrevet 14. oktober 2009 Skrevet 14. oktober 2009 Anbefaler også denne boka: "Den indre samtalen,kognitiv terapi i praksis" av Torkil Berge og Arne Repål Takk for gode svar til alle, jeg skal se på disse bøkene. Har bestilt time i dag og gleder meg til å ta fatt på arbeidet. 0 Siter
Gjest Melis34 Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Lykketyvene er også en kjempe bra bok ) 0 Siter
Orio Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Anbefaler også denne boka: "Den indre samtalen,kognitiv terapi i praksis" av Torkil Berge og Arne Repål Den boka har jeg ikke fått med meg, men vet at de har skrevet andre bøker som har vært til stor nytte for folk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.