Gå til innhold

Boikott Actavis støtt nyskapning

Anbefalte innlegg

Gjest khaosan
Skrevet

Actavis fokuserer på generika og er blandt verdens fem største generika produsenter. Kjøp heller medisiner fra GSM, Wyeth, Pzifer, Roche og andre som faktisk fokuserer på å lage bedre medisiner.

Disse konkurerer mot hverandre og må stadig lage bedre medisiner, mens actavis og andre bare stjeler ideer og selger det til apotekene som har avtale om en god pris mot at de nærmest tvinger oss til generisk bytte fordi det liksom er så mye billigere og ".helt likt".

Oppfatningen av at legmiddelindustrien er så slemme er feil, de tenker profitt og konkurerer derfor om å være først ute med en ny/bedre medisin. Mens generika gjengen tenker også profitt bortsett fra at de ikke skaper noen ting.

Jeg er fornøyd med flere produkter fra Actavis jeg har brukt, men av prinsipp er jeg i mot dem.

Verdt å nevne likevel om det har vært nevnt før.

Eu aksepterer en biotilgjengelighet på generika på 80-125% prosent avik. Noe å tenke på hvis du stadig bytter produsent.

Dessuten ofentligjør ikke produsentene sine bioekvivalens studier til noen andre enn myndighetene.

Myndighetene på sin side fjerner preparater fra blå resept fordi det er kostnadseffektivt. Feks fjernet de Cymbalta fordi Effexor skulle være tilnærmet lik. Det blir vel på blå resept ed en gang patenten går ut og piratene kommer.

Videoannonse
Annonse
Gjest MedicNerd
Skrevet

Jeg tror faktsik allerede det finnes noe som heter Duloxetin der ute (generisk Cymbalta).

Ellers er jeg enig i prinsippene. Det er fint med det som er billig, men de som faktisk legger målrettet forskning bak det de lanserer burde avgjort også få tjene penger for at de faktisk gjør det. Jeg har ikke råd til å betale i dyre dommer for det jeg ikke får på blåresept, men hadde jeg haddet ville jeg sterkt vurdert å bruke originalen!

Og HUSK: ! De som får bivirkninger på generika, og tidligere har tatt originalen uten bivirkninger HAR KRAV på å få originalen på blåresept!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...