Gå til innhold

NHD: Medisinering psykose og feilbehandling


nienna

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt et tøft år bak meg. Jeg er innlagt og har vært det i ett år nå. Jeg har vært psykotisk, blitt tvangsmedisinert og har utallige timer i belteseng bak meg. Jeg hadde en depressiv psykose.

Nå bruker jeg zyprexa mot psykosen, men er ikke fornøyd fordi jeg har lagt på meg en del. Alle sier at jeg fremdeles er slank, men som en tidligere anorektiker synes jeg situasjonen er vanskelig. Jeg har spurt psykiateren om å få bytte til abilify, noe jeg har gått på før med god virkning, men psykiateren sier at bytte av medisin tidligst kan skje om 6 måneder siden jeg har vært så syk. Stemmer dette? Eventuelt hvilket preparat vil du anbefale?

Det har også vist seg at jeg har blitt grovt feilbehandlet i 10 år. Jeg tror jeg har vært innom alle diagnoser som finnes i psykiatrien. Nå har de heldigvis funnet ut hva som er ”galt” med meg. Hvordan kan jeg gå frem for å få erstatning for alle årene jeg har mistet? Hvilken instans skal jeg henvende meg til?

Håper du tar deg tid til å svare.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Slank eller ikke. Her må en bruke objektive kriterier. Hva er din BMI nå?

2. Med denne sykehistorien har jeg full forståelse for at legen ikke ønsker å bytte ut Zyprexa med Abilify. Seroquel _kan_ være et alternativ (jeg vet for lite til å si det sikkert).

3. Norsk Pasientskadeerstatning er rett adresse for en søknad om erstatning dersom du er feilbehandlet.

http://www.npe.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Slank eller ikke. Her må en bruke objektive kriterier. Hva er din BMI nå?

2. Med denne sykehistorien har jeg full forståelse for at legen ikke ønsker å bytte ut Zyprexa med Abilify. Seroquel _kan_ være et alternativ (jeg vet for lite til å si det sikkert).

3. Norsk Pasientskadeerstatning er rett adresse for en søknad om erstatning dersom du er feilbehandlet.

http://www.npe.no/

Takk for svar.

Min BMI ligger rundt 21 nå. Det føles uendelig mye når jeg har gått fra en BMI på 17 og opp til 21.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...