Gå til innhold

Vaginisme?


Gjest duppidu

Anbefalte innlegg

Gjest duppidu

Vet ikke om dette går under seksualitet eller gynekologi... Problemet er jo egentlig seksuelt... Lurer på om jeg har fått vaginsime.. Noen som vet om det går an? Leser at det kan skje ved "traume", og jeg tok en biopsi av livmorhalsen før det her begynte. Nå er jeg så stram at vi ikke klarer å gjennomføre samleie, noe som er utrolig frustrerende for oss begge. Gynekologen jeg var hos sier at alt ser normalt ut og undersøkelsen gikk ganske greit... Håper noen kan dele litt erfaringer med meg. Gjerne med åssen det ble behandlet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hu anonyme

Har desverre ingen råd, men har selv slitt med Vaginisme, så vet hvordan du har det. Jeg hadde det fram til jeg var 27 år ca. Levde i mange år uten sex, rett og slett fordi det var umulig å gjennomføre. Da jeg ble 27 følte jeg meg alliekevl klar for å prøve igjen og utrolig nok så var jeg kurert!

Aner ikke hva som gjorde at jeg ble kvitt det, men kan nesten si jeg bare "vokste det av meg?

Merkelig fenomen dette med vaginisme. Er usikker på hva som utløste min, men hadde ihvertfall en veldig ubehagelig seksuell debut hvor partneren bare kjørte på tross uhorvelige smerter og jeg ba ham stoppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg slet i mange år med vaginisme og det norke helsevesenet

prøvde å hjelpe meg uten å ha ordentlig kjennskap til problemet. Det som til slutt hjalp meg var 2 bøker, en cd /noen diladatoer og et forum på www.vaginismus.com. Anbefaler denne nettsiden på det sterkeste! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest duppidu

Hei! Jeg slet i mange år med vaginisme og det norke helsevesenet

prøvde å hjelpe meg uten å ha ordentlig kjennskap til problemet. Det som til slutt hjalp meg var 2 bøker, en cd /noen diladatoer og et forum på www.vaginismus.com. Anbefaler denne nettsiden på det sterkeste! Lykke til!

Takk! Her var det jo en ganske nyttig side! Min kjære er supermotivert til å begynne med det her programmet som sto der. Tror faktisk han har med tålmodighet på området enn det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...